حریق در باغ شاهزاده ماهان خسارت چندانی نداشته است

اداره‌کل میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کرمان اعلام کرد که حریق باغ شاهزاده ماهان خسارات چندانی در پی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان امروز ۱۳ دی ۹۶ با اشاره به حریق صبح دوشنبه ۱۱ دی ۹۶  در طبقات زیرین عمارت شاه‌نشین باغ شاهزاده ماهان، اعلام کرد:

«خوشبختانه در همان دقایق اولیه کارکنان این باغ متوجه حریق می‌شوند و اقدام به اطفای آن می‌کنند. در حال حاضر از طبقه زیرین عمارت شاه‌نشین باغ شاهزاده به‌عنوان فروشگاه صنایع‌دستی بهره‌برداری می‌شود. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سهل‌انگاری بهره‌بردار در عدم قطع برق بخاری برقی دلیل ایجاد حریق بوده است.

حریق به دیواره‌های طبقه زیرین عمارت شاه‌نشین باغ شاهزاده ماهان خسارت وارد کرده است. بر طبق قانون بهره‌بردار موظف به پرداخت خسارات وارده است. خوشبختانه بهره‌بردار، مکان مذکور را بیمه کرده است. کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان در حال تعیین خسارات هستند تا برای جبران به بهره‌بردار و شرکت بیمه طرف قرارداد اعلام شود.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان با تکذیب برخی اخبار در خصوص سرایت حریق به درختان کهنسال باغ شاهزاده ماهان اعلام کرد حریق فقط در طبقه زیرین عمارت شاه‌نشین این باغ ثبت جهانی روی داده و با هوشیاری کارکنان میراث فرهنگی از سرایت آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری شده است.»

پایان پیام

کد خبر : 67692 ساعت خبر : 5:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67692
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات