پخش عزاداری‌ لرستان در شبکه‌های سراسری

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
حالا که به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم من هم روزنامه را با خبری در همین باره شروع می‌کنم. طی خبر مهر مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان امروز گفت: عزاداری‌ مردم خرم‌آباد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به‌طور مستقیم از شبکه افلاک و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد. با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بین صداوسیما، شورای هیئت‌های مذهبی و نهادهای ذی ربط مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به‌صورت زنده در صداوسیما پخش می‌شود. وی با اشاره به استقرار دو واحد سیار تلویزیونی در محل اصلی عزاداری هیئت‌های مذهبی مرکز لرستان برای پوشش تصویری عنوان کرد: این مراسم در محل ساختمان سابق دانشگاه لرستان و همچنین مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌شوند. درمجموع ۳۰ نفر از خبرنگاران، گزارشگران و عوامل فنی صداوسیمای مرکز لرستان این مراسم‌ها را پوشش خبری و تصویری خواهند داد.

تسنیم امروز خبری بارانی از مدیر کل هواشناسی لرستان داشت. وی گفت: تا روز جمعه بارش باران و رعد و برق در آسمان لرستان وجود دارد و با بیان اینکه بارش باران در روز پنجشنبه شدت و میزان بیشتری دارد، افزود: طی این مدت، وزش باد قابل‌ ملاحظه‌ای در بیشتر مناطق استان لرستان پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: لازم است اطلاع‌رسانی به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها به عمل آید و برای جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

تسنیم امروز یک خبر ورزشی هم داشت. رئیس هیئت دو ومیدانی استان لرستان گفت: روند ساخت‌ و ساز سالن دو و میدانی دهکده المپیک در استان لرستان متوقف شده که لازم است روند ساخت آن تسریع شود.

اما برویم سراغ خبری از درختان که مهر داشت. مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در رابطه با تهیه چوب‌های مورد نیاز برای روز عاشورا به خبرنگاران گفت: توزیع چوب مورد نیاز برای تامین نیاز هیئت های عزاداری در روز عاشورا و همچنین جلوگیری از دست اندازی افراد ناآگاه برای تهیه چوب به جنگل‌ها صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد ناآگاه با قطع درختان بلوط خسارت جبران ناپذیری به جنگلهای زاگرس وارد می‌کنند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از ابتدای شروع ماه محرم با تشکیل ستاد ویژه محرم، خود را موظف به تهیه چوب مورد استفاده عزاداران حسینی در روز عاشورا کرده است. در این راستا با همکاری خوب کارخانه پتروشیمی لرستان و کارخانه زاگرس پوش و همچنین پادگان بابا عباس ارتش ۲۶۰تن چوب ضایعاتی برای هیئت‌های مذهبی تهیه شده است. هیئت‌های مذهبی صرفا از طریق اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست لرستان درخواست‌های خود را برای تهیه چوب اعلام کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره گویا و شبانه روزی ۱۵۴۰محیط زیست لرستان تماس حاصل کنند.

دادستان خرم‌آباد، سعید رازانی هم با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به‌اندازه کافی هیزم برای هیئت‌های استان در نظر گرفته و نیازی نیست خود برای تأمین آن اقدام کنند، گفت: با توجه به وضعیت نگران‌کننده جنگل‌های لرستان، خشک‌سالی، آفت و … نیاز است که همه ما در حفظ محدود جنگل‌های باقی‌مانده استان همکاری کنیم. وی همچنین از برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با تخریب کنندگان جنگل‌ها خبر داد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6803 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6803
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باید رسانه ملی جدول پخشش رو به عدالت برنامه ریزی کند. نباید با فشار دیگران حق لر ضایع شود.امیدواریم مسئولین سکوت نکنند.