مسترکلاس رهبری ارکستر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اولین دوره مسترکلاس رهبری پروفسور«ارول اردینچ» ( Erol Erdinc ) باحضور «بهرام جمالی» مدیر عامل بنیاد رودکی و «علی رهبری» مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران در تالار رودکی برگزار شد.
«علی رهبری» پیش از آغاز مسترکلاس در جمع هنرجوها گفت: پروفسور «ارول اردینچ» پیانیستی بسیار عالی است که در طول عمر هنری خود با بهترین ویلنیست‌ها و سولیست‌ها همکاری داشته است. وی علاوه بر نوازندگی، آهنگساز برجسته‌ای نیز است. ایشان انتخاب اول و آخر من برای حضور در ارکستر سمفونیک تهران بود.
وی ادامه داد: ایشان معلم خوبی هم هستند و پیش از این استاد دانشگاه آنکارا بودند و کارشان بسیار عالی است. برعکس من که نه معلم خوبی هستم و نه علاقه‌ای به درس دادن دارم ایشان بسیار تبحر در آموزش و تربیت هنرجوهای موسیقی دارند.
اردینچ نیز در ادامه افزود: من خیلی خوشبختم که در ایران حضور دارم. «علی رهبری» فقط یک رهبر معروف نیست. در ترکیه احترام بسیاری برای وی قائل هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که در شخصیت رهبری وجود دارد این است که وی مملکتش را بسیار دوست دارد و آمده که برای سرزمینش کاری انجام دهد که از جمله‌ی آن‌ها برگزاری این مسترکلاس است. خوشحالم که در ایران و در کنار «علی رهبری» هستم.
رهبری در انتها اظهار کرد: از شش ماه گذشته برنامه کاریشان را طوری تنظیم کردیم که در ایران حضور پیدا کنند و اگر حضور ایشان در ایران موفقیت آمیز باشد در آینده برنامه‌ی جدی‌تری برای ایشان خواهیم داشت.
گفتنی است مسترکلاس رهبری از ظهر امروز آغاز شده و تا ۲۰ آبان ماه در تالار رودکی ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 7562 ساعت خبر : 9:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7562
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات