اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری ریزگردها به قوت خود باقی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: هیچ مشکلی برای بحث بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری حل مشکل ریزگردها رخ نداده و این بودجه به قوت خود باقی است و حذف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  امید حاجتی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی به وجود آمده، شایعات و ابهامات مطرح شده در خصوص حذف اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری ریزگردهای خوزستان اظهار کرد: در جریان رفت و برگشت هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۷ رخ داد؛ ابهاماتی پیش آمد که با پیگیری های صورت گرفته ابهامات برطرف و این بودجه تخصیص داده و مجوز مقام معظم رهبری هم اخذ شد.

وی افزود: هیچ مشکلی برای بحث بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری حل مشکل ریزگردها رخ نداده و این بودجه به قوت خود باقی و حذف نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: بخش عمده این بودجه قرار بود برای مهار کانون های ریزگرد و حل مشکلات ناشی از ریزگردها در خوزستان هزینه شود که ۱۰۰ میلیون دلار برای بحث ریزگردها و ۵۰ میلیون دلار هم برای بهسازی، بازسازی و مدرن سازی و مقاوم سازی شبکه برق خوزستان در برابر آسب های ناشی از ریزگردها بود.

حاجتی اضافه کرد: طبق پیش بینی بودجه سال آینده ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ریزگردها و مشکلات شبکه برق خوزستان در نظر گرفته شده بود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بودجه ۹۷ گفت: بودجه ۹۷ نهایی شده اما پس از خروج از صحن علنی مجلس درباره آن حرف می زنم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: در تمام کشور در تنها دو استان افزایش بودجه دارند که خوزستان یکی از این دو استان است در حالیکه درصد قابل توجهی از منابع سایر استان ها در بودجه ۹۷ کاهش پیدا می کند.

حاجتی گفت: خوزستان جزء استان هایی است که در بودجه سال ۹۷ منابع مالی قابل توجهی برای حل مشکلاتش در بخش های مختلف بدان اختصاص داده شده است.

وی در خصوص سرنوشت پتروشیمی ایذه با اشاره به اینکه پتروشیمی ایذه یکی از طرح هایی است که می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را در این شهرستان حذف کند، گفت: بعد از اختلاف نظرهایی که با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در کارگروه آمایش استان پیش آمد مورد بررسی مجدد قرار گرفت و همه اعضای کارگروه به صورت متفق القول از جمله خود محیط زیست آن را تأیید کردند.

رئیس سازمان برنامه و بوجه خوزستان ادامه داد: البته تأکید کردیم که الزامات و ملاحظات زیست محیطی باید حتما مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود و قرار شد مشاوری هم که برای مطالعات زیست محیطی را انجام دهد با هماهنگی و نظارت محیط زیست باشد.

حاجتی بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح ها در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان بررسی و در شورای برنامه ریزی استان هم مصوب شد و تنها یک مرحله از مصوبات استانی آن باقی مانده که تصویب آن در کارگروه امور زیربنایی استان برای تخصیص زمین است و فکر می کنم طی یک تا دو هفته آینده مصوبه آن در کارگروه زیربنایی استان تأیید می  شود.

وی افزود: پس از تأیید مصوبه کارگروه زیربنایی در شورای برنامه ریزی استان طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قرار گرفتن در اولویت طرح های سرمایه گذاری معرفی می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تمام هماهنگی های استانی کسب مجوزهای پتروشیمی ایذه انجام شده که در فاز اول آن اشتغال خوبی در سطح شهرستان به وجود می آید اما بخش اصلی آن فازهای بعدی و صنایع پائین دستی، تکمیلی و جانبی است که اشتغال بیشتری ایجاد می کنند.

حاجتی در پایان بیان کرد: سرمایه خارجی این طرح آماده است و سود خود را از محل تولیداتش تأمین می کند که از نوع سرمایه گذاری های مستقیم است که سرمایه گذار سرمایه مورد نیاز طرح را مستقیما وارد کشور و در محل اجرای طرح سرمایه گذاری می کند.

پایان پیام

کد خبر : 76366 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76366
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات