مردم دیگر منتظر تلویزیون نمی‌مانند

«بهتر است مدیران کشور به گاهی به تقویم روی میز خود توجه کنند. الان سال ۹۶ است. نه ۶۶، نه ۷۶ و نه حتی ۸۶. دیگر زمان پخش نکردن و سانسور گذشته است. در دنیایی که هر فرد یک رسانه است دیگر نمی‌شود مردم را از اطلاعات محروم کرد.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مصطفی داننده در یادداشتی در «عصر ایران» نوشت: «اردیبهشت سال ۷۸ تلویزیون بازی استقلال و دالیان چین در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا را پخش نکرد. این بازی در استادیوم آزادی در حال برگزاری بود اما مردم ایران نمی‌توانستند این بازی را به صورت مستقیم ببینند. مسئولان تلویزیون به دلیل هم زمان شدن این بازی با سومین روز شهادت امام حسین (ع) تصمیم گرفتند این بازی را به صورت زنده پخش نکنند. یاد دارم بعد از این که فهمیدم این بازی پخش نمی‌شود، در به در به دنبال پیدا کردن رادیو یا وسیله‌ای برای فهمیدن نتیجه بازی بودم. در آخر از اخبار ورزشی شبکه سه فهمیدم استقلال بازی را برده و راهی فینال شده است.

آن زمان تنها رسانه‌ای که می‌شد از راهش به اطلاعات دست پیدا کرد، تلویزیون و رادیو بود. اگر فوتبال از تلویزیون پخش نمی‌شد، راه دیگری برای دیدن آن وجود نداشت.

حالا داستان فرق کرده است. تلویزیون دیگر تنها وسیله کسب اخبار نیست و مردم به وسیله شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در جریان اخبار قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون همچنان فکر می‌کنند که سال ۷۸ است و می‌توانند با پوشش ندادن یک مراسم ماجرا را حل کنند.

مدیر تامین شبکه نمایش روز شنبه اعلام کرد که پخش زنده اختتامیه جشنواره فجر منوط به پوشش استاندارد هنرمندان است. به نظر می‌رسد این مدیر محترم تلویزیون به این نکته توجه نمی‌کند که اگر اختتامیه جشنواره فجر را پخش نکنند، مردم زانوی غم بغل نمی‌گیرند چون وسایل دیگری برای کسب اخبار و حواشی آن وجود دارد.

بسیاری از هنرمندانی که در مراسم حضور دارند، با لایو اینستاگرام مردم را در جریان جزئیات قرار می‌دهند. خبرنگارانی که در مراسم حضور دارند به سرعت اخبار را پوشش می‌دهند و فیلم‌ها را ارسال می‌کنند بدون این که سانسور کنند.

زمانی رضا رشیدپور به هر دلیل نتوانست در تلویزیون برنامه اجرا کند. او سراغ اینترنت رفت و گفت‌وگوی پرمخاطبی را اجرا کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و بسیاری از مردم آنها را دیدند.

فریدون جیرانی از برنامه هفت حذف شد. الان در فضای اینترنت برنامه‌ای را اجرا می‌کند که بسیار جذاب و پر انرژی است. سانسور هم ندارد.

مردم دیگر منتظر تلویزیون و حتی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها نمی‌مانند. فراموش نکنیم بسیاری از اخباری که در جامعه پررنگ شد تنها در فضای مجازی پخش شده بود و در روزهای اول هیچ‌کدام از رسانه‌های رسمی کشور به آن نپرداختند. با این حال بسیاری از مردم در جریان این موضوع قرار گرفتند.

بهتر است مدیران کشور به گاهی به تقویم روی میز خود توجه کنند. الان سال ۹۶ است. نه ۶۶، نه ۷۶ و نه حتی ۸۶. دیگر زمان پخش نکردن و سانسور گذشته است. در دنیایی که هر فرد یک رسانه است دیگر نمی‌شود مردم را از اطلاعات محروم کرد.»

پایان پیام

کد خبر : 78450 ساعت خبر : 1:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78450
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات