علی کریمی یک یاغی است

پایگاه خبری گلونی، حامد مشکینی: آرکتایپ، واژه‌ای که در بین روانشناسان و کسانی که با علم شخصیت شناسی و پرسونال برند در ارتباط‌اند بسیار مصطلح است.

پیشوند Arch به معنای اصیل بودن، قدیمی بودن، اگر Type یا همان تیپ را هم به‌عنوان الگو، مدل معنی کنیم به همان معادلی می‌رسیم که در زبان فارسی برای کلمه آرکتایپ به کار می‌رود: کهن‌الگو.

آرکتایپ‌ها ساختارهای پایه‌ای دسته‌بندی شخصیت‌های انسانی برای معرفی به جامعه‌های مختلف رفتاری می‌‌باشند این ساختارها به ۱۲ دسته اصلی تقسیم می‌شوند که چهارچوب‌های ساختاری رفتاری انسانی را به‌صورت نمادین در برمی‌گیرند که خود شامل زیرشاخه‌های رفتاری دیگری هستند.

یکی از ۱۲ آرکتایپ معروف در پرسونال برند “یاغی” است. یاغی همیشه واژه‌ای با بار منفی نبوده و نیست.

یاغی (Outlaw)، در پی تحول است، آرکتایپ یاغی، نمی‌ترسد و سرنوشت خودش را بدون توجه به محدودیت‌ها، در دست می‌گیرد. آن‌ها کارها را متفاوت انجام می‌دهند و وضع موجود را به چالش می‌کشند و همیشه سعی در گفتن واقعیت‌ها دارد حتی اگر به ضررش تمام شود مثل عیاران قدیم که ظالم را رسوا می‌کردند و از مظلوم دفاع.

یاغی دوست دارد آزادانه خارج از چهارچوب بیندیشد آن‌ها تحول ها، ابتکارها و رشدها را رهبری می‌کنند.

قطعا یکی از مصادیق بارز این آرکتایپ علی کریمی است. وی از همان دوران ابتدایی فوتبال خود با روحیه سرکشی و تحول در عرصه ورزش کشور شناخته شد و این روزها با پختگی بیشتر نسبت به آن دوران اقدام به انتقاد از مدیریت فوتبال ایران کرده است، اما به خاطر عدم نقدپذیری مدیران عالی فوتبال به طرق مختلف حتی از سوی مراکز غیر فوتبالی در استان زادگاه رییس فدراسیون، از سوی ایشان مورد حمله قرار می‌گیرد.

علی کریمی را که فارغ از هر رنگ و تیمی باید تحسین کرد و قدر دانست، چرا که فوتبال پر از سومدیریت و … ما با همین انتقادها ساخته می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 79595 ساعت خبر : 10:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79595
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات