باز هم از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنیم اگر …

«ما خطر احمدی‌نژاد را در سال ۸۴ کمتر از آقای هاشمی می‌دانستیم و اکنون نیز به این مهم قائل هستیم و اگر به سال‌های ۸۴ و ۸۸ بازگردیم باز هم از او حمایت خواهیم کرد اما این شرایط برای آن سال‌ها است است نه امروز که احمدی‌نژاد به صورت کامل در برابر قانون طغیان کرده است.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزنامه اعتماد نوشت: «محمود احمدی‌نژاد، کاندیدای اصولگرایان در انتخابات سال‌های ۸۴ و ۸۸ با اقدامات و صحبت‌های اخیر خود سبب شده است تا حامیان روز‌های نه چندان دور خود را از دست بدهد. نامه اخیر او که در آن خواستار برگزاری زودهنگام و بدون مهندسی انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شده بود، اعتراض بسیاری از چهره‌های اصولگرا را در پی داشته است. سوالی که این روز‌ها پس از اظهارات چهره‌های سرشناس اصولگرایی که روزی حامی سرسخت رییس‌جمهور سابق بودند، با آن رو به رو می‌شویم آن است که آیا این احمدی‌نژادی که این روز‌ها می‌بینیم همان احمدی‌نژاد سال ۸۸ است یا خیر؟

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است احمدی‌نژاد امروز با سال ۸۸ تفاوتی ندارد اما در سال ۸۸ به واسطه آن که او رییس‌جمهور منتخب بود از او حمایت کرده است. او می‌گوید احمدی‌نژاد انسان زیاده خواهی است که با سوءاستفاده از شرایط کشور در سال ۸۸ توانست زیاده‌خواهی‌ها و جاه‌طلبی‌های خود را پنهان کند.

تحلیل شما از اقدامات و صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد چیست؟

ریشه مسائل اخیر احمدی‌نژاد زیاده خواهی است. بسیاری از سیاستمداران در دوران قدرت خود، در وادی زیاده خواهی قرار می‌گیرند. زیاده خواهی به این معنا است که به قانون نمی‌خواهند پایبند باشند. در قانون هر فردی می‌تواند دو دوره رییس‌جمهور باشد اما این که برخی تلاش دارند با سوءاستفاده از امکانات خود زمینه در قدرت ماندن را فراهم کنند، به نوعی زیاده خواهی و مقابله با قانون است. احمدی‌نژاد در دوره دوم خود با سوءاستفاده از امکانات دولتی تلاش کرد زمینه استمرار قدرت خود را فراهم کند اما در این مسیر با موانعی رو به رو شد. این روز‌ها احمدی‌نژاد بیش از هر زمان دیگری مسیر بازگشت خود به قدرت را سخت‌تر می‌داند. او این روز‌ها سعی دارد مواضعی اتخاذ کند که این موانع را بر طرف کرده و همچنین شرایط برای او و اطرافیان او سخت‌تر نشود و در نهایت در صدر اخبار قرار داشته باشد. منظور از سخت‌تر نشدن شرایط آن است که احمدی‌نژاد تلاش دارد با تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه، پرونده اطرافیان او پیگیری نشود و همچنین مسائلی که در ارتباط با سوءاستفاده از بیت المال برای بقا در قدرت در دوران او رخ داده برای افکار عمومی مکشوف نشود. روشن شدن این مطلب، ایشان را روز به روز بی‌اعتبار خواهد کرد؛ لذا با استراتژی فشار بر قوه قضاییه تلاش دارد تا پرونده اطرافیان او پیگیری نشود. احمدی‌نژاد برای آن که بتواند به قدرت بازگردد نباید فراموش شود از این رو او برای جلوگیری از این فراموشی دست به اقدامات و صحبت‌هایی می‌زند که همچنان در کانون توجه باقی مانده و دیده شود. در این شرایط نقش رسانه‌ها بسیار حایز اهمیت است و رسانه‌ها نباید خواسته او را برآورده کنند.

با توجه به اظهارات آقای کدخدایی که در کانال خود منتشر کردند، نقش احمدی‌نژاد در اتفاقات سال ۸۸ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

احمدی‌نژاد در سال ۸۸ نقش موثری در تشدید بحران داشت. تمرد برخی افراد از قانون در سال ۸۸ سبب شد رییس‌جمهور وقت از فرصت استفاده کرده و زیاده خواهی خود را پنهان کند. به همین دلیل نیز از تمرد سایر نامزد‌ها استفاده کرد و شرایط ویژه کشور در آن سال‌ها را استمرار بخشید.

منظور شما از این که می‌گویید احمدی‌نژاد آن شرایط را استمرار بخشید چیست؟

احمدی‌نژاد تلاش کرد با استفاده از ابعاد این تمرد، افراد بیشتری را به آن اتفاقات منتسب کرده و به بهانه‌های مختلف افرادی را از دایره خدمتگزاری خارج کند و تا حدودی در این موضوع موفق ظاهر شد. ایشان در سال ۸۸ با استفاده از کلمه ساکت فتنه تلاش کرد تا افرادی مانند علی لاریجانی را نیز از فضای سیاسی کشور خارج کند. احمدی‌نژاد از اتفاقات سال ۸۸ سوءاستفاده کرد زیرا آن شرایط، مطلوب‌ترین شرایط برای احمدی‌نژاد و یارانش بود به همین دلیل تلاش‌هایی در راستای استمرار وضعیت بحرانی کشور انجام داد. اگر شرایط بحرانی نمی‌شد، احمدی‌نژاد هیچگاه نمی‌توانست فردی مانند مشایی را به نظام تحمیل کند و او به این موضوع آگاه بود. او هم از اتفاقات پس از انتخابات استفاده کرد و هم کارهای دیگری در ادامه انجام داد تا خواسته و زیاده‌خواهی خود را محقق کند که خوشبختانه هرچند ایشان از پول بیت المال برای مشایی مراسم گرفت و پرچم گردانی کرد اما نتوانست آرزوی خود را محقق کند.

آیا احمدی‌نژاد ۹۶ با احمدی‌نژاد ۸۸ تغییری کرده است؟

خیر. احمدی‌نژاد ۹۶ همان احمدی‌نژاد ۸۸ است. زیاده‌خواهی‌های او در سال ۸۸، در ۹۶ به گونه‌ای دیگر نمود پیدا کرده است.

‌ اگر احمدی‌نژاد تغییری نکرده است، چرا جریان اصولگرایی از او حمایت کرد؟

اگر جریان اصولگرایی در سال ۸۸ از او حمایت کرد به آن دلیل است که او منتخب مردم بود. احمدی‌نژاد نه تنها در سال ۸۸ بلکه در سال ۸۴ نیز نقاط ضعفی داشت اما تصور می‌کنم ضعف‌های احمدی‌نژاد هنوز هم قابل مهار است. زیاده خواهی‌های احمدی‌نژاد شبیه به زیاده خواهی‌های آیت‌الله هاشمی است زیرا هر دو معتقد هستند قانون نباید شامل حال اطرافیان‌شان شود. آیت‌الله هاشمی و احمدی‌نژاد تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند. تفاوت این دو در آن است که چون مرحوم هاشمی در انقلاب دارای منزلت بالایی بود، به سختی امکان داشت با ضعف‌های ایشان برخورد شود اما در مقابل، در برابر احمدی‌نژاد شاهد هستید ضعف‌های احمدی‌نژاد را به راحتی می‌توان کنترل کرد و او نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. او در نهایتا نامه‌نگاری‌هایی می‌کند که تاثیری در جامعه ندارد. به همین دلیل است که ما خطر احمدی‌نژاد را در سال ۸۴ کمتر از آقای هاشمی می‌دانستیم و اکنون نیز به این مهم قائل هستیم و اگر به سال‌های ۸۴ و ۸۸ بازگردیم باز هم از او حمایت خواهیم کرد اما این شرایط برای آن سال‌ها است است نه امروز که احمدی‌نژاد به صورت کامل در برابر قانون طغیان کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 84246 ساعت خبر : 3:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات