۱۵ سال در حسرت کتاب‌خانه

مروری بر خبرهای سه‌شنبه مورخه ۲۶ آبان ۹۴ استان لرستان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه‌ی امروز را هم با خبری از کتاب و کتاب‌خانه از تسنیم آغاز می‌کنیم. سرپرست کتابخانه‌های لرستان امروز گفت: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی لرستان به اعتبار یک میلیارد تومانی نیازمند است. وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد، بیان کرد: متولی ساخت این پروژه مسکن و شهرسازی است و بر اساس برآوردی که انجام‌شده تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سرپرست کتابخانه‌های استان لرستان با بیان اینکه همان‌طور که با ورود خیران در عرصه مدرسه‌‌سازی اقدامات خوبی انجام‌ شده است، اگر نهادهای غیردولتی، خیران و شهرداری‌ها در راستای کتابخانه نیز ورود کنند به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است کمک می‌شود چراکه این اقدام یک عزم ملی می‌خواهد.

امروز مهر نوشت ششمین جشنواره نشریات دانشجویی پیام نور کشور در لرستان افتتاح شد. مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور کشور در لرستان و در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد. این نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، رئیس دانشگاه پیام نور لرستان، مدیران فرهنگی دانشگاه پیام نور استان‌های کشور و دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشجویی افتتاح شد. در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور دو کارگاه تخصصی نشریات و متون روزنامه‌نگاری برگزار خواهد شد.

مهر همچنین از برگزاری اولین همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در لرستان نوشت. اولین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان لرستان ظهر امروز با حضور مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، روسای تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان، اعضای ستاد و کانون مداحان لرستان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد. حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای هماهنگی بین ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی کل استان، امروز همه شهرستان‌ها گرد هم آمدند. در این همایش از مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمد تا اصول، سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در کشور را در طی سال بیان و تشریح کرده تا باتوجه به نزدیکی به اربعین حسینی یک برنامه ریزی خوبی در خصوص حضور گسترده آحاد مردم در اربعین حسینی و استقبال زائرینی که از لرستان به سمت کربلا حرکت می‌کنند، داشته باشیم.

امروز معاون مدیر کل شیلات لرستان بر لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات ماهیان سرد آبی در لرستان تاکید کرد. مهرداد مرادی صبح امروز در حاشیه مانور پدافند غیر عامل که با موضوع کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری «وی اچ اس»در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دورود با حضور پرورش‌دهندگان ماهی برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از بیمار وی اچ اس در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش به پرورش‌ دهندگان ماهی برگزار می‌شود. مرادی با اشاره به نیاز راه‌اندازی کلینیک تخصصی بهداشت آبزیان یادآور شد: انتظار داریم با تخصیص اعتبار و صدور مجوز لازم کلینیک‌های تخصصی بهداشت و بیماری‌‌های ماهی در شهرستان‌های استان به خصوص در شهرستان دورود راه‌اندازی شوند. مرادی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی در استان لرستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم به منظور راه‌اندازی این مرکز حمایت‌های مالی لازم از سوی مسئولین کشوری صورت گیرد چرا که بحث تحقیقات و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور بیشتر مرکز دانشگاهی در حوزه آبزی‌پروری حل مشکلات این بخش را به دنبال دارد.

طی خبری از فارس امروز مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برداشت ۴۰ هزار تن گندم در بروجرد خبر داد. وی از کسب رتبه برتر تولید گندم شهرستان بروجرد در استان در سال زراعی جاری خبر داد و عنوان کرد: کیفیت بالا و استاندارد محصول گندم این شهرستان بر کسی پوشیده نیست. برداشت محصول گندم از اراضی آبی و دیم این شهرستان در سال زراعی جاری در هر هکتار به ترتیب ۳۸۰۰ و ۱۶۰۰ کیلوگرم بوده است.

امروز با حضور فرماندار، رئیس حوزه علمیه و جمعی از مسئولان الیگودرز با انجام مراسم کلنگ‌زنی مرکز تخصصی غربال‌گری و تشخیص بیماری سرطان طرح توسعه بیمارستان شهید دکتر علیرضا ولیان کلید خورد. سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: با پیگیری‌های مکرر نماینده الیگودرز در مجلس، فرماندار و همچنین توجه ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان مجوز احداث یکی از سه مرکز غربال‌گری و تشخیص بیماری‌های سرطان در الیگودرز دریافت شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 8447 ساعت خبر : 9:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8447
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات