سازمان هواشناسی باید به‌روز شود

سازمان هواشناسی باید به‌روز شود

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: چند روزی است که سازمان هواشناسی کشور از وقوع باد و طوفان در راه تهران خبر می‌دهد. به دنبال آن سیل پیام‌ها و هشدارهاست که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و عده‌ای از مردم را می‌ترساند. اما در نهایت به جز باران بهاری که ساعتی هست و ساعتی هم نه، خبری از هیچ طوفانی نیست.

سازمان هواشناسی باید به‌روز شود

این اولین پیش‌بینی اشتباه سازمان هواشناسی کشور نیست. علت این اشتباه‌ها چیست؟ خیلی‌ها تقصیر را گردن کارشناسان هواشناسی می‌اندازند اما واقعیت این است آن‌ها علم این را دارند که مطابق با علائم و نشانه‌هایی که از دستگاه‌ها می‌گیرند وضعیت هوا را مشخص کنند ولی دیگر قدرت پیش‌گویی ندارند.

همان‌طور که از طرف سازمان هواشناسی هم مطرح شده دستگاه‌های این سازمان نیاز به بروزرسانی دارند. استفاده از تجهیزات قدیمی و کهنه که دقت پایینی دارند باعث شده در کشور ما بسیاری از پیش‌بینی‌های هواشناسی غلط از آب دربیاید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی مسلما برنامه‌هایی که به شرایط جوی بستگی دارد مطابق همین پیش‌بینی‌ها تنظیم می‌شود. پس قابل استناد نبودن اطلاعات هواشناسی باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

امروزه وضعیت آب‌و‌هوایی پیوسته از طرف مردم تحت کنترل است. با وجود اپلیکیشن‌هایی که روی تلفن‌های همراه همه ما هست اطلاع از وضعیت هوا حتی تا چند روز آینده هم امکان‌پذیر شده است. پس با این سطح از اطلاعات، سازمان هواشناسی کشور هم باید آمار و اطلاعات مستند به مردم ارایه کند.

کد خبر : 88385 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88385
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات