مشکلات محیط‌ زیست این‌طوری حل می‌شود

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: داشتیم یک چرخی در شبکه‌های اجتماعی می‌زدیم که به تیتر «خریدن عکس برای ساختن زندگی تقلبی در اینستاگرام» برخوردیم.

به نظرم می‌توان از این ایده‌ها کمک گرفت و مشکلات محیط‌زیست را هم حل کرد. مثلاً مسئولان حوزه محیط‍‌ زیست، می‌توانند به این سایت‌ها سفارش بدهند تا عکسی زیبا که شایسته جغرافیای ایران است را به آنها تحویل بدهند. خوبی‌اش هم این است که دیگر لازم نیست عکس آب آشامیدنی اهواز را ببینید و غصه بخورید. آبی گل‌آلود که فقط می‌شود از آن بیماری گرفت.

ذرات آلاینده، باید رژیم چاقی بگیرند

شاید فکر کنید قاتلان باید گردن‌کلفتی داشته باشند و چهره هولناکشان باعث شود از چندمتری بگویید «خودشه، خودِ خودشه، قاتل اومد». حالا اما ماجرا فرق می‌کند و حتا عامل مرگ‌ومیر انسان‌ها هم می‌تواند آنقدر ریز باشد که کسی آنها را نبیند.

طبق نتایج یک گزارش بین‌المللی، «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده اصلی هوای بسیاری از شهرها ازجمله تهران است، ششمین عامل مرگ‌ومیر زودرس در جهان محسوب می‌شود».

البته با توجه به جثه خیلی کوچک این قاتلان، می‌شود به مسئولان حق داد که آنها را نبینند. لازم است با این ذرات صحبت کنیم اول بروند یک‌چیزی بخورند، رژیم چاقی بگیرند، چاق‌وچله بشوند تا به چشم مسئولان بیایند که بعداً مسئولان بتوانند کاری برای آلودگی هوا انجام بدهند.

مردم، تمرکز مسئولان را به هم نزنند

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط به تازگی گفته «به‌صراحت اعلام می‌کنم بخش زیادی از مشکلات به تصمیماتی که در ۴۰ سال گذشته گرفته‌ایم مربوط می‌شود».

بارها این گله را از مردم شنیدم که گفته‌اند مسئولان، صراحتشان پایین است و بلد نیستند به وجود مشکلات، اعتراف کنند. یعنی از این بیشتر، صراحت می‌خواهید؟ آدم واقعاً لذت می‌برد از این‌همه صراحت. البته شما مردم هم باید خجالت بکشید. حتماً قبلاً زیاد غُر زدید که باعث شدید تمرکز مسئولان به هم بخورد و به همین دلیل نتوانستند در طول ۴۰ سال گذشته، تصمیمات درستی بگیرند. اگر سکوت را رعایت کنید، کمتر غر بزنید، کمتر سر و صدا کنید و سرتان در پیام‌رسان داخلی‌تان باشد و تمرکز مسئولان را به هم نزنید، مشکلات محیط‌زیستی هم حل می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 90727 ساعت خبر : 1:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90727
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات