ترومن کاپوت به خونسردی از یک قتل می‌نویسد

کتاب «به خونسردی» نوشته ترومن کاپوت با ترجمه باهره راسخ در ۴۶۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر راهی بازار کتاب شد.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: در کمال خونسردی کتابی است ادبی که ترومن کاپوت، نویسنده اهل آمریکا، نوشته است و یکی از آثار مشهور ادبی جهان است.

کاپوتی شش سال را صرف نگارش این کتاب کرد و توانست اولین رمان غیرداستانی‌اش را بنویسد.

کتاب به خونسردی یا در کمال خونسردی به روایت یک حادثه قتل واقعی که در شهرستان فینی در غرب کانزاس و بین سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ اتفاق افتاده بود، می‌پردازد.

در شب ۱۴ نوامبر ۱۹۵۹، دو مرد وارد خانه‌ای در هلکمب کانزاس شده و چهار تن از اعضای خانواده کالتر که خانواده‌ای ثروتمند و مورد احترام در فینی بودند را به قتل می‌رسانند.

غیر مترقبه بودن حادثه و خشونت بی اساس واقع شده در آن، چیزی که به ندرت در این منطقه از کانزاس رخ می‌داد، جامعه اطراف را شوکه و آشفته کرد.

به طوری که زندگی آرام و صلح‌آمیز ساکنان آن منطقه ناگهان توسط خبرنگاران، رسانه‌ها و چشمان بیدار مردم سراسر ایالت متحده مورد هجوم قرار گرفت.

ترومن کاپوت زمان زیادی را صرف مصاحبه با شاهدان و دو قاتل و اهالی محلی و بررسی گزارش پلیس می‌کند.

این کتاب در سال ۱۹۶۵ با تیراژی میلیونی برای نویسنده‌اش شهرت، موفقیت و ثروت به همراه آورد.

همچنین «کاپوتی» نام فیلمی آمریکایی، ساخته سال ۲۰۰۵ میلادی و در ژانر زندگینامه‌ای درباره ترومن کاپوت به کارگردانی بنت میلر است.

داستان فیلم به وقایعی که حول نوشتن کتاب «در کمال خونسردی» اتفاق می‌افتند، می‌پردازد.

ترومن کاپوتی را به عنوان مبدع و اصلی‌ترین نویسنده نوعی از داستان می‌شناسند که خود او اسمش را nnon-fictio گذاشته بود که بهترین ترجمه برای آن در زبان فارسی می‌تواند «واقع گرا» باشد.

کتاب «به خونسردی» نوشته ترومن کاپوت با ترجمه باهره راسخ در ۴۶۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۱ هزار تومان، از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر راهی بازار کتاب شده است.

پایان پیام

کد خبر : 94239 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94239
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات