داستان‌ها و نمایشنامه‌های چاپ‌نشده اکبر رادی چاپ می‌شود

بهروز بختیاری از انتشار کتاب داستان‌ها و نمایشنامه‌های چاپ‌نشده اکبر رادی تا شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهروز بختیاری مترجم و محقق درباره انتشار نوشته‌های چاپ‌نشده اکبر رادی که خبرش را زمستان سال گذشته به مهر داده بود، گفت:‌ در حال حاضر کار آماده‌سازی این نوشته‌ها تمام شده و قرار است توسط انتشارات خاموش به چاپ برسند.

وی افزود: در این کتاب، داستان‌ها و نمایشنامه‌های چاپ‌نشده زنده‌یاد رادی را تدوین و تصحیح کرده‌ام و با اطلاع و اجازه همسر وی، آن‌ها را به چاپ می‌رسانیم. به این ترتیب، قرار است کتاب «پیش از روزنه آبی» شهریورماه امسال به چاپ برسد.

این مترجم همچنین در ادامه گفت: ترجمه‌ام از نمایشنامه «وعده پشت وعده» نیل سایمون هم تا حدود یک ماه دیگر چاپ و رونمایی خواهد شد. طبق صحبتی هم که با انتشارات خاموش داشته‌ام، قرار است نمایشنامه‌های خطی و چاپ‌نشده ایرانی عصر قاجار را تصحیح و منتشر کنیم.

بختیاری در پایان گفت: در حال حاضر دو عنوان از این نمایشنامه‌های خطی و قاجاری را در دست چاپ دارم و سعی داریم با انتشار این آثار، در واقع میراث مکتوب ادبیات نمایشی ایران در دوران قاجاریه را زنده کنیم. مثلا یکی از این نمایشنامه‌ها، «سرگذشت رستم» نام دارد که در عصر مشروطه منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 95328 ساعت خبر : 0:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95328
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات