فرصت‌هایی که در خنداننده شو می‌سوزد

وقتی ما زنان، خودمان با شوخی‌های مبتذلی مثل «چرا کسی اینو نمی‌گیره»، شأن خودمان را در خنداننده شو زیر سؤال می‌بریم، از مردان چه انتظاری داریم؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: اگر پای صحبت خانم‌ها بنشینید، بیشترشان به خاطر اینکه حقوقشان در جامعه ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود، گله می‌کنند. خانم‌هایی که گاهی وقت‌ها به دلیل نادیده گرفته شدن یا درست دیده نشدن، سوژه شوخی‌هایی شدند که شأن آنها را با گستاخی هرچه‌تمام‌تر زیر سؤال برده است.

راهی برای اصلاح فرهنگ

در چنین شرایطی، آرزوی برخی خانم‌ها این است که از طریق تریبون‌های پرمخاطب، نقدشان را درباره نگاه‌های جنسیت‌زده و توهین‌آمیز، مطرح کنند. بانوانی که نمی‌خواهند یک‌شبه، فرهنگ غلطی که درباره زنان وجود دارند را متحول کنند، بلکه قصدشان این است که دست به اصلاح بزنند. آنها مشتاقند به‌جای جابه‌جا کردن کوه، سراغ حرکت دادن سنگریزه‌ها بروند.

خنداننده شو، مجالی برای زنان

حالا برنامه «خنداننده شو ۲»، مجالی است برای شرکت‌کنندگان خانم تا به سبک طنز؛ یکی از بهترین راه‌های نقد، انتقادات سازنده خودشان را مطرح کنند. هزار افسوس که مهسا آقادادی، از این تریبون، به‌درستی استفاده نکرد و با این شوخی‌ها، خودش را هم به نمایندگی از زنان جامعه، اینطور سوژه شوخی کرد:

«مامانم به بابام گفت مرد، چرا کسی اینو نمی‌گیره؟ چرا همین‌طوری دست رو دست گذاشتی؟ اینکه مث خواهرش برورو نداره که سر فرصت بیان بگیرنش. این مث خربزه کال می‌مونه. هر‌چه‌سریع‌تر باید ردش کنیم بره.» این جملات گفته شدند اما بدون هیچ نقدی، رها شدند و هیچ کارکردی جز بی‌احترامی نداشتند.

انتظار ما را خواهد کشت

حالا باید از مهسا آقادادی پرسید وقتی ما زنان، خودمان با شوخی‌های مبتذلی مثل «چرا کسی اینو نمی‌گیره»، شأن خودمان را زیر سؤال می‌بریم، از مردان چه انتظاری داریم؟ اگر منتظریم فرهنگ اشتباهی که درباره زنان وجود دارد، بدون تلاش خودمان، به آن و لحظه‌ای اصلاح شود، باید بگویم این انتظار ما را خواهد کشت اما مشکل حل نخواهد شد.

فرصتی که سوخت

بعد از دیدن استندآپ کمدی مهسا آقادادی، بارها با خودم گفتم حیف از این فرصت، که سوخت. استندآپ کمدی این شرکت‌کننده، یک بخش تراژیک بزرگ داشت. و آن بی‌احترامی به شأن یک زن، توسط یک زن بود.

استندآپ کمدی مهسا آقادادی در خنداننده شو

برای خواندن دیگر نقدها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 96015 ساعت خبر : 8:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96015
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

خب منظور ایشون هم همین بود که به عنوان یه دختر داره بهش بی احترامی میشه…