آیا شوخی محمدمتین نصیری در خنداننده شو شوخی جنسی بود؟

شاید محمدمتین نصیری خواسته است تنگ را مقابل گشاد فرض کند و رابطه‌ای میان این دو واژه برقرار کند. برخی از مخاطبان این طور برداشت کرده‌اند که تنگ نه به واژه کار بلکه به واژه عمه برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بارها گفته‌ایم که شوخی جنسی را با قرینه می‌توان فهمید. یعنی هر خوردن یا کردن واژه‌ای جنسی نیست مگر قرینه‌ای داشته باشد. آنها که آشنایی کمی با هنر تشبیه دارند این موضوع را به‌خوبی می‌دانند.

برخی از خوانندگان گلونی از ما پرسیده‌اند آیا در بخشی از اجرای محمدمتین نصیری با شوخی جنسی مواجه‌ایم؟

منظورشان آن بخش است که او مثلا در خواندن «تنگاتنگ» دچار اشتباه می‌شود و می‌گوید تنگ، تنگ تنگ و بعد می‌گوید تنگاتنگ! (دقیقه ۵)

اما آیا گفتن تنگ به جای تنگاتنگ شوخی جنسی است؟ یا بی‌ادبی است؟

صرف نظر از این که آیا خندوانه و تلویزیون جای شوخی جنسی و رکیک هست یا نیست، اول ببینیم نصیری دقیقا چه گفته است: «من معتقدم کار، شوخی و عمه رابطه‌های عجیب تنگی… تنگ تنگی… تنگاتنگی دارند. مثلا من به هر کسی گفتم اجازه می‌دهید با صنف‌تان شوخی‌های خیلی لفظی کنم، گفتند برو با عمه‌ات هر چه قدر که می‌خواهی شوخی‌های خیلی خیلی لفظی کن.»

او بعد یک ساعت شنی برمی‌دارد و می‌گوید این عمه‌ من است و…

استندآپ کمدی محمدمتین نصیری

شاید نصیری خواسته است تنگ را مقابل گشاد فرض کند و رابطه‌ای میان این دو واژه برقرار کند. برخی از مخاطبان این طور برداشت کرده‌اند که تنگ نه به واژه کار بلکه به واژه عمه برمی‌گردد.

تنگ در این عبارت نه به کار و نه به عمه مربوط است. اینجا فقط با یک شوخی بی‌مورد طرف هستیم که البته قرار بوده است به کار مربوط بشود که چون قرینه‌ای برای آن وجود ندارد روی هوا مانده است و مخاطب فقط به تنگ می‌خندد آن هم به دلیل بازی نصیری با‌ آن. وگرنه اگر می‌گفت «من معتقدم کار، شوخی و عمه رابطه تنگ با هم دارد» اتفاقی نمی‌افتاد. چون تنگ یعنی نزدیکی و نزدیک بودن.

تنگی اما حاصل مصدر است. تنگی در مقابل گشادی است و این واژه را مردم در عامیانه به کار می‌برند برای برجسته کردن نقش تلاش در رسیدن به موفقیت.

اما این تنگ نه در آن بخش در اجرا و نه در ادامه استندآپ، هیچ قرینه برای دریافت معنی جنسی و یا شوخی دیگری ندارد.

استندآپ نصیری با موضوع کار شروع می‌شود با عمه و گردشگری تمام می‌شود. اصلا این عبارت «من معتقدم کار، شوخی و عمه رابطه‌های عجیب تنگی… تنگ تنگی… تنگاتنگی دارند. مثلا من به هر کسی گفتم اجازه می‌دهید با صنف‌تان شوخی‌های خیلی لفظی کنم، گفتند برو با عمه‌ات هر چه قدر که می‌خواهی شوخی‌های خیلی خیلی لفظی کن.» بی‌ربط‌ترین عبارت به موضوع کار است.

او درباره کار کردن حرف می‌زند اما بعد به شوخی با اصناف اشاره می‌کند! یعنی چند خط بی‌ربط از نظر محتوایی را ردیف کرده است برای خنده گرفتن و بعد استفاده کردن از ساعت شنی که بیشتر از این که طنز باشد فانتزی است و فانتزی هم همیشه کمیک و خنده‌دار نیست.

پایان پیام

کد خبر : 96826 ساعت خبر : 9:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96826
اشتراک در نظرات
اطلاع از
10 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

وادا فاعک فازتون چیه

مغز های خودتون زیادی انحراف داره که یه چیز بی ربط رو به یه چیز دیگ ربط میدین

محمد متین نصیری یک پسر بااستعداد هستش و شما حسودیتون میشه براش حاشیه درست میکنید
و لطفا چرت و پرت نگید

به نظر من محمد متین بسیاررررررررر عالی اجرا کرد
خسته نباشی محمد متین

ینی اخه………
شما خووتون منحرفید!
حالا هم زورتون رسیده ب یه پسر هفده ساله؟
ب کجا چنین شتاباااااان!
متیییییین……موفق باشیع همشهری(:

حرف شما درسته ولی یه مقداری زیاده روی داشته اید…
این یک استنداپ کمدی معمولی بود…

با حرف امیر حسین و ایلیا موافقم دقیقا حرفتون درسته اینا حسودیشون شده دارند به هر بهانه ای متین بدبختو میکشن پایین همینکه میخوان اسم سایتشون بیفته ورد زبونا که اینا یه تیراندازی متین گرفتن سنش کمه هر اشتباهیم بکنه چیز عجیبی نیست در ضمن اجراش و متنش خیلی خیلی از مهسا اقادادی بهتره که همرو تا اینجا از روی شانس و مظلوم نمایی رای آورده بدبخت بیتا که به خاطر این مهسا حذف شد

واقعانمیفهمم دلیل ایییین همه موضع گیری شمانسبت به خندوانه چیست.میگیدکمدی سطح پایین دارن خب خنداننده شو محفلی ست برای پخته ترشدن بی تجربه هاوشماکه اینقدرریزتحلیل طنز میکنید بهتره حواستون باشه ک استارت استنداپ ایران توخندوانه خورده وبی شک خندوانه بسیارموفق بوده دراین زمینه

یعنی قشنگ دارم ریسه میرم.یه نوجوون هفده ساله یه جوری استنداپ کرده همه تون تو کفِش موندین.هی به زور سعی میکنید از گوشه و کنارش ایراد در بیارید.خودتون میدونید متین به واسطه استعداد و تواناییش چقد محبوب شده و اوج گرفته هی سعی میکنید اسمشو تیتر کنید بازدیدای خودتونو ببرید بالا… استنداپ بقیه رو هم اینقدددددرررررر موشکافانه می جویین؟! یا فقط متین کورتون کرده؟!

چاپ هم نکردید نظر رو مهم نیست ..بین خودتون و وجدانتون روش فکر کنید …اوج مفت بری نیست که به واسطه ی یه برنامه سوپر هیت و پربیننده نمدی برا خوتون درست کنید و به وضوح تغییر ایجاد شه در رجوع به سایتتون و بعد فقط و فقط

بگردید و سیاهی های یک کار رو ببینید ؟ شعور مردم فقط در جهت منافع شما شعوره در بقیه حالات بی شعوریه ؟؟