آسیب شناسی روانی زندگی روزمره از فروید منتشر شد

فروید در کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره مبانی روانشناسی را، به صورت گسترده و با استفاده از نمونه‌های گوناگون، در فراموش کردن اسامی و کلمات، اشتباه به کار بردن کلمات در گفتار و نوشتار و اشتباهات مشابه مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یکی از مشکلات افراد در جامعه امروزی فراموشی کلمات و نکات کوچک به صورت کوتاه‌مدت است.

در کتاب «آسیب شناسی روانی زندگی روزمره»، فروید مبانی روانشناسی را، به صورت گسترده و با استفاده از نمونه‌های گوناگون، در فراموش کردن اسامی و کلمات، اشتباه به کار بردن کلمات در گفتار و نوشتار و اشتباهات مشابه مورد بررسی قرار می‌دهد.

این کتاب در ۱۲ فصل با بیان مثال‌های متنوع ریشه‌ی فراموشی بعضی فعالیت‌ها و کلمات را در افراد مختلف شناسایی و راه‌های برطرف کردن این مشکلات را آموزش می‌دهد.

آسیب شناسی روانی زندگی روزمره

عناوین مطرح شده در این کتاب عبارتند از: فراموشی اسامی خاص، فراموشی کلمات خارجی، فراموشی نام‌ها و رشته کلمات، خاطرات کودکی و خاطرات پوشان، لغزش‌های زبانی، اشتباهات خوانداری و لغزش‌های قلم، فراموشی برداشت‌ها و قصد‌‌ها، خام دستی‌ها، کنش‌های نشانگر و اتفاقی، خطاها، کردارپریشی ترکیبی، جبرباوری، باور به شانس و خرافه.

با مشاهده سرفصل‌های این کتاب متوجه می‌شویم مخاطب اصلی این کتاب تمام افراد جامعه هستند. به دلیل این‌که تمامی افراد به گونه‌ای با یکی از این مشکلات مواجه هستند، می‌توان این کتاب را کتابی جامع و راهبردی در برطرف کردن مشکلات روانشناختی روزمره‌ای که از آن غافل هستیم دانست.

آسیب شناسی روانی زندگی روزمره چندین بار به زبان آلمانی چاپ و به زبان‌های دیگر ترجمه شده‌ است.

در هر تجدیدچاپ این اثر، بخش‌های تازه‌ای شامل مثال‌ها، توضیحات، شر‌ح‌ها و تصحیح‌های مهم بررسی‌های بالینی و نتیجه‌گیری‌های نظری به کتاب اضافه شده ‌است.

 انتشارات پندار تابان

بریل مترجمی که این کتاب را به انگلیسی ترجمه کرده‌است، در بسیاری از موارد که اصطلاح انگلیسی برای مثال‌های فروید یافت نمی‌شد، مثال‌ها را حذف کرده و از خود مثالی که دقیقا همان معنای مثال حذف شده ‌را می‌داد اضافه می‌کرد، مثال‌هایی که بریل در این کتاب اضافه کرده است به نوبه خود عالی بودند به صورتی‌که خود فروید دو یا سه نمونه از این مثال‌ها را در نسخه اصلی و آلمانی کتاب استفاده کرد.

کتاب سرشار از تئوری‌های متفاوتی است که خواننده را وادار به تفکر در گذشته و پیدا کردن ریشه‌های این مشکلات می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 98079 ساعت خبر : 6:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98079
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات