میهمانی باشکوه برای رشته تجربی

دانش آموزان رشته تجربی می‌توانند در رشته ریاضی و انسانی هم انتخاب رشته کنند!

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: در حالی که شرایط اقتصادی روز به روز در حال بهتر شدن است و مردم انتظار تغییرات هرچند محیرالعقول در حوزه اقتصاد را دارند، برخی از مسئولان در حوزه کاری‌شان، نگران عقب ماندن از تصمیمات عجیبند.

از جمله سازمان سنجش که به دلیل بالا بودن شرکت‌کنندگان رشته علوم تجربی در کنکور، اعلام کرده است «دانش آموزان رشته تجربی می‌توانند در رشته ریاضی و انسانی هم انتخاب رشته کنند!».

یعنی مسئولان جوری تصمیم گرفته‌اند که آدم شک می‌کند که خدایی نکرده فقط دانش آموزان تجربی را به زور در این رشته ثبت نام کرده‌اند! و در ادامه همین زورگویی، قرار است آنها را با زور به رشته‌های دیگر گسیل کنند.

طرح «مسئول درآوردی»

علاوه بر این، یک پدیده رایج، ناراضی بودن از رشته تحصیلی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی است. البته این نارضایتی ارتباطی با دوران متوسطه ندارد، بلکه تنها به انتخاب رشته دانشگاهی مربوط می‌شود. بنابراین احتمال دارد تا شرکت کننده قبل یا حتی بعد از جلسه کنکور نظر خود را تغییر دهد و افسوس انتخاب رشته را بخورد. مسئولان هم که ظاهرا صدای این دل‌های شکسته را شنیده‌اند، ترجیح دادند یک طرح «مسئول درآوردی» ارائه دهند.

به نظر می‌رسد سازمان سنجش روی میهمان‌نوازی رشته‌های ریاضی و انسانی هم بیش از حد حساب کرده که دست به چنین اقدامی زده است. البته شاید از شرکت کنندگان کنکور علوم تجربی که در فامیل داشتند، پرسیده و آنها هم میهمان نوازی دانش آموزان آن دو رشته را تایید کرده‌اند.

به هرحال شک نکنید برای این تصمیم به طور کامل نظر رشته‌های ریاضی و انسانی گرفته شده است و این طرح کاملا برابر قانون است.

پایان پیام

کد خبر : 98215 ساعت خبر : 10:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98215
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات