آیت بی غم درخشان اما وحید رحیمیان نا تمام بود

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: شب چهارم دور حذفی مسابقه‌ی خنداننده‌ شو برگزار شد و در این شب آیت بی‌ غم به همراه وحید رحیمیان استندآپ خود را اجرا کردند تا یکی از آن‌ها با رای مخاطبین به جمع چهار کمدین پایانی خنداننده‌ شو راه یابد.

استندآپ آیت بی غم

نفر اول آیت بی‌غم از گروه رامبد جوان بود که بر روی صحنه آمد و استندآپ خود را اجرا کرد. او یک اجرای متفاوت را به روی صحنه برد. ترکیبی از تئاتر و استندآپ.

در فضایی خیال‌انگیز و غیرواقعی. او داستان خواب‌هایش را گفت و اجرایش هم مثل یک خواب، ترکیبی از وهم و خیال و واقعیت بود. آیت بی‌غم که متنی سخت را انتخاب کرده بود از پس اجرای آن به خوبی برآمد.

هرچند طولانی بودن متن باعث شد ریتم اجرایش را تند کند و این موضوع، کار را برای مخاطبان سخت کرد. مخاطب باید زمان داشته باشد تا شوخی‌ها را بفهمد و بخندد؛ اما در اجرای آیت، مخاطب در مرحله‌ی اول کمی به سختی می‌افتاد. زمان برای آیت کم بود و او راهی جز تند کردن ریتم خود نداشت.

در کل تصویرسازی‌های بی‌غم، اجرا را دلنشین و جذاب کرده بود. نکته‌ی درخشان استندآپ بی‌غم، شوخی با چهره‌های خود برنامه‌ی خندوانه بود.

ما همیشه عادت داشتیم کمدین‌ها را ببینیم که از بی‌جنبه بودن شخصیت‌ها، سازمان‌ها و صنف‌ها شکایت داشتند. خوب بود یک بار هم عیار جنبه‌ی خود کمدین‌ها محک بخورد.

هرچند این اتفاق کمی با ترس و دلهره پیش رفت که مبادا به کسی (مخصوصاً فرهاد آئیش) بربخورد ولی در پایان همه چیز با سلام و صلوات ختم به خیر شد.

اما ما هم‌چنان مشتاق به چالش کشیده شدن کمدین‌ها هستیم. ببینیم آیا خودشان به حرفی که می‌زنند اعتقاد دارند یا نه؟ جمله‌ی نخ‌نمای «جامعه‌ی ما باید جنبه‌ی شوخی‌اش را بالا ببرد».

استندآپ ناتمام وحید رحیمیان

نفر دوم، وحید رحیمیان از گروه فرهاد آئیش بود که بر روی صحنه آمد و استندآپ خود را اجرا کرد.

در زمان اجرای رحیمیان یک اتفاق ویژه افتاد. او وسط اجرا تمرکزش را از دست داد و از ادامه‌ی اجرا سر باز زد. ما قصد تعریف ماجرای آن شب را نداریم، پس فقط به خود اجرا می‌پردازیم.

رحیمیان که برای بار دوم شانس اجرای استندآپ را به دست آورده بود، اجرایی شلخته و درهم داشت. دلیلش هم همان اتفاقات بود. دلیل برای ما مهم نیست. کار ما بررسی و تحلیل اجرای رحیمیان است.

او پسر خوبی است، پاک و معصوم و بی‌آلایش و خاکی و بامرام و با معرفت و ساده‌دل و فوق‌العاده است اما اجرایش بد بود.

تنها نکته‌ی مثبت او، بداهه‌گویی‌هایش بود که اتفاقاً در استندآپ یک ویژگی خارق‌العاده به حساب می‌آید. او از پس این کار به خوبی برآمد و اگر مستحق رای آوردن باشد فقط و فقط همین یک دلیل را دارد.

نه ترحم و نه دلسوزی. او باید به احساسات و هیجانات خود مسلط باشد.

در کل حواشی برنامه‌ خنداننده‌شو از متن آن بیشتر است و این موضوع ناخودآگاه بر روی اجراها و نظرها تاثیر می‌گذارد.

استندآپ کمدی دوم وحید رحیمیان

پایان پیام

کد خبر : 98639 ساعت خبر : 8:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98639
اشتراک در نظرات
اطلاع از
11 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

استادی داشتم که میگفت تصور کنید تو ترافیک گیر میکنید و به امتحان نمی رسید، یا مریض میشید و کلا یه مشکلی پیش میاد که نمیتونید بیاید سر امتحان. حالا شما انتظار دارید که چون براتون مشکل پیش اومده باید شمارو درک کنم و نمره بالایی به شما بدم. اما این یه اتفاق هست، و هر اتفاقی یه عواقبی داره. تو همین کلاس ۴۰ نفر دیگه هستند که یه هفته ست از خودشون مواظبت کردند تا سرما نخورند، محض احتیاط صبح دو ساعت زودتر راه افتادن که تو ترافیک گیر نکنند، ساعت ها درس خوندن تا بتونن نمره خوبی بگیرند، چشم امید خانوادشون به اوناست تا نتیجه پشتیبانیشون رو ببیند.
و اما شما که میای تو اتاقم گریه میکنی تا حس ترحم من رو برانگیزی… اگر من به شما نمره بدم، مهربانم… اگر نمره ندم عادل هستم… ترجیح میدم عادل بیرحم باشم تا یک مهربانی که حق بقیه رو تضییع میکنم.

وحید امیری با هموون اجرای نصفه هم مستحق بالا اومدنه

من هم اجرای نصف و نیمه وحید را خیلی بیشتر دوست داشتم و واقعا در کمال بی انصافی رامبد قبل از اجرای وحید روحیه ش راخراب کردو باعث شد تمرکزش را از دست بده

اقا من به عقلانی و منطقی بودن کاری ندارم . فقط خواهشا یه لحظه چشماتونو ببندید و تصور کنید .
چشم ۲۲ ملیون نفر روته . مربی حریفت اومده و جلوت می گه بهترین استند آپی بود که تاریخ خنده وانه به خودش دیده . به زحمت می تونی خودتو کنترل کنی و بگی اره همین طوره . بعدش با اون فکر خودخوری می کنی و می ری بالای صحنه . در هین اجرات صحنه خنده های مردم هنگام اجرای حریفت به یادت می یاد. کم کم داره سد دفاعیت میشکنه . دنیا به روی چشمات سیاه می شه و در اخر برای اینکه بیشتر از این نشکنی مجبوری بگی متاسقم ، همچی یادم رفت . از همتون معذرت می خوام . اشکالی نداره . و در اون موقع ۱۰۰ تا چشم حاظر در سالن داره با تعجب نگاهت می کنه ( خودم به شخصه فکر کردم جزو اجراشه ) . والا اگه ادم هم از فولادم باشه می شکنه
امروز ۲۴ مرداده . هرکسی که برنامه امروزو دیده فهمیده که رامبد خان جوان که یکی از بهترین کمدینایی هست که تمام عمرشو صرف این کرده که بخندیم ، داره با لحن کاملا مستقیم وحیدو به صورت کامل تخریب شخصیتی می کنه و به ۸۰ ملیون نفر درس زندگی می ده . این رفتارش کاملا متضاد اخلاق حرفه ایش بود در حالی که وحید حدید ۲ دقیقه در بغلش بود . من نه دشمنی دارم و نه چیزی . حالا با کمال میل پذیرای فحش هاتون هستم . یا علی

من همون اجرای ناقص وحید رو از اجرای کامل آیت بیشتر دوست دارم. متن اجرای آیت، شلوغ پلوغ و تخیلی و کابوسوار بود.

واقعا منم هم نظر هستم با شما…وحید رحیمیان وقتی وارد نقشش میشه خیلی مسلطه اون شبم بخاطر استرس زیاد و جانبداری زیاد آقای جوان ایجور کرد…متن استند آیت بی غم خنده دار و قوی نبود

بنظرم پشتِ صحنه وقتی رامبد جوان جلویِ وحید از آیت انقد تعریف کرد و انقد اونو بالا برد،وحید ناامید شد و حس کرد که در مقابلِ اون کم میاره و نمیتونه مثله اون باشه،آقایِ رامبد واقعا آدمِ بی درک و منطقیِ،اگه جلویِ دوربین از رفاقت هایِ پشتِ صحنتون میگید هی،پس جلویِ دوربین اون بچه هارو تخریب نکنید،آیت خیلی خوب بود و حرفی توش نیست،اما تو دنیایی که ما هستیم و هیچ احساسی دیگه پیدا نمیشه،یه پسرِ جَوونِ احساساتی و شکننده پیدا شده که نیاز به مراقبت داره،کاش یاد بگیریم یکم بیشتر هوایِ دلِ همدیگرو داشته باشیم،حتی تویِ رقابت ها و مسابقه ها….

اگه رامبد جوان بی درک و منظق بود بهش فرصت دوباره نمیداد. این جوانمردی شو رو میرسونه…
فرق رحیمیان با بی غم اینه که رحیمیان احساسی تره و سریع گریه اش میگیره ولی بی غم هم برخلاف فامیلیش نمیشه گفت بی غمه بلکه اون هم جوونه ولی مثل رحیمیان در این حد احساساتی نیست و شاید تو خودش میریزه.

کسی که نمیتونه احساساتش رو کنترل کنه و همش گریه میکنه و رو خودش تسلط نداره،به درد هیچ استیج ای نمیخوره.با دلسوزی مردم رای آورد.و آیت با سربلندی حذف شد و اعتراضی نکرد و حتی از وحید دفاع کرد که حقش بود و ناحق نبود.واقعا آیت اسطوره اخلاق و بهترین استندآپ کمدینه

وحید رحیمیان متنش را فراموش نکرد. او حرفی برای گفتن نداشت و یا وقتی دید متنش خنده ای از تماشاچی نمی‌گیرد به بهانه فراموش کردن متن به هدفش(شاید برنامه ریزی شده از قبل) رسید… زنده کردن حس ترحم در مردم برای افزایش آرا خودش. همین…چه کسی باور می‌کند یک به اصطلاح کمدین بداهه گو نتواند متنش را به پایان ببرد حتی اگر متن اصلی را فراموش کند…و قطعا این شخص پیروز میدان است. متاسفم برای مردمی که منطق را به ترحم می‌فروشند.

این حجم بد بینی خوب نیست…کامل مشخصه ک تمرکزشو از دست داده بود برای معروفترین و حرفه ای ترین استنداپ کاران و بازیگران پیش میاد