آتش به منطقه حفاظت شده سفیدکوه نرسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آتش‌سوزی در شش هکتار از مراتع در نزدیکی منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد که از صبح امروز شروع شده بود با کمک مردم، محیط زیست و منابع طبیعی مهار شد. به گفته مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست استان لرستان عامل این آتش‌سوزی هم شناسایی شده است و به مقامات قضایی تحویل داده خواهد شد.

خوشبختانه باحضور به موقع مردم و مسئولین، این آتش‌سوزی مهار شد و خسارتی به درختان وارد نشد.

پایان پیام

در مورد منطقه حفاظت‌شده بیشتر بدانید

منطقه حفاظت‌شده به صورت کلی بخشی از زیست‌بوم بوده که کلیه عناصر آن اعم از زنده و غیر زنده شامل جانوران (مهره داران)، گیاهان، حشرات و بندپایان، جلبکها و قارچها، باکتریها و تک سلولی‌ها و .. و حتی منابع کانی، شکل زمین، مورفولوژی، منابع آبی و کلیه عناصر فیزیکی آن به‌طور کامل و با اهداف خاص در غالب طرح‌های پهنه بندی داخلی مناطق در سطوح حفاظتی مختلف مورد حفاظت قرار می‌گیرد.

منطقه حفاظت‌شده، یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست ایران می‌باشد. سازمان حفاظت محیط زیست «منطقه حفاظت‌شده» را به شرح زیر تعریف نموده‌است: «اراضی به نسبت وسیع با ارزش حفاظتی زیاد که با هدف حفظ و احیای رویشگاه‌های گیاهی و زیستگاه‌های جانوری انتخاب می‌شوند. مناطق حفاظت‌شده، محیط‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهش‌های زیست‌محیطی به‌شمار می‌آیند. انجام فعالیت‌های گردشگری و بهره‌برداری مصرفی و اقتصادی متناسب با نواحی هر منطقه و بر اساس طرح جامع مدیریت مناطق، مجاز است.» تعداد مناطق تحت حفاظت ایران ۹۳ منطقه می‌باشد.

اهداف دنبال شونده در حفاظت از محیط زیست

اهداف حفاظت شامل:

  • حفظ و نگهداری زیست‌بوم جهت نسل حاضر و آینده
  • مطالعات و تحقیقات
  • گردشگری

محدوده‌ای از منابع طبیعی چون جنگل، مرتع، و … است که به جهت ضرورت حفظ و تکثیر جانوران و رستنی‌هایش تحت حفاظت قرار دارد؛ و در آن قطع درختان و تخریب و شکار بدون مجوز ممنوع می‌باشد.

 

کد خبر : 1223 ساعت خبر : 5:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1223
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات