رونمایی از تازه‌ترین کتاب نیلوفر لاری‎پور

کتاب مجموعه ترانه‎های «گندم و سیب و دروغ» با آثاری از ۴۰ ترانه‌سرای زن کشورمان دوشنبه ۲۰ خرداد رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، «گندم و سیب و دروغ» مجموعه‌ای از ترانه‎های ۴۰ ترانه‌سرای زن جوان و صاحب‌نام این حوزه است که به کوشش نیلوفر لاری‎پور گردآوری شده و نشر فصل پنجم آن را روانه بازار کرده است.

مراسم رونمایی از کتاب «گندم و سیب و دروغ» توسط فرهنگسرای رسانه چهارشنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب، فاز یک، خیابان ایران‌زمین شمالی با اجرای امیرعلی نبویان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهل فرهنگ، رسانه و موسیقی برگزار می‌شود، مهرداد نصرتی آهنگساز به صحبت درباره تاثیر ترانه‌سرایان زن در موسیقی پاپ، از انقلاب اسلامی تا به امروز، می‎پردازد.

پایان پیام

ترانه سرا کیست

ترانه‌سَرا، ترانه‌سُرا، ترانه‌نویس، یا ترانه‌پرداز به شخصی اطلاق می‌شود که به صورت حرفه‌ای به نوشتن اشعار و آهنگسازی جهت خلق ترانه فعالیت دارد. یک ترانه‌سرا گاه با عنوان آهنگساز نیز شناخته می‌شود چراکه اغلب فعالیت تنظیم موسیقایی یک ترانه نیز برعهدهٔ وی می‌باشد. فشار وارده از سوی صنعت موسیقی بر هنرمندان موجب شده‌است که گاه فرایند ساخت یک ترانه به یک فعالیت گروهی تبدیل شده و هریک از مسئولیت‌های موجود در این فرایند بر عهدهٔ یک شخص خاص قرار گیرد. ترانه‌سرایان مستقیماً تحت استخدام ناشرین موسیقی هستند. برخی از ترانه‌سرایان به‌طور مستقل موسیقی خود را منتشر می‌کنند، و برخی دیگر دارای قرارداد با ناشرین شخص ثالث هستند.

رویکرد کلاسیک در یادگیری فنون ترانه‌سرایی به صورت آکادمیک و از طریق دوره‌هایی به همراه مدارک معتبر در دانشگاه، کالج یا «مدارس راک» آموزش داده می‌شود. آشنایی با تکنولوژی موسیقی مدرن (علوم کاربردی استفاده از سینث‌سایزر، نرم‌افزارهای آهنگسازی و ویرایش صدا)، فنون ترانه‌سرایی و حتی مهارت‌های کسب‌وکار از پیش‌نیازهای فعالیت یک ترانه‌سرا در دنیای امروز است.

کد خبر : 1270 ساعت خبر : 3:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1270
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات