نمایش هزار شلاق به شهدای غواص تقدیم شد

با عبور کاروان شهداء از مقابل تماشاخانه سنگلج و تقدیم نمایش “هزار شلاق” به ۱۷۵ غواص شهید، شب ویژه‌ای در این تماشاخانه رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، شب گذشته ۲۶ خرداد ماه در حالی نمایش “هزار شلاق” به روی صحنه رفت که پس از پایان اجرای این اثر، کاروان شهداء از مقابل تماشاخانه سنگلج عبور کرد و عوامل نمایش به همراه تماشاگران و کارکنان مجموعه به بدرقه شهداء رفتند.

این در حالی است که سه شنبه شب پس از پایان اجرای نمایش “هزار شلاق” با پخش تصنیف ” از خون جوانان وطن لاله دمیده” کارگردان نمایش به روی صحنه رفت و خطاب به تماشاگران گفت: “اگرچه امشب عزیزانی در جمع ما حضور دارند اما بدون هیچ شعارزدگی و با تمام احترام اجرای امشب را تقدیم می‌کنیم به کسانی که با دست بسته و در راه وطن شهید شدند تا ما امروز بتوانیم با دست باز نمایش اجرا کنیم.”

همزمان با پایان اجرای نمایش نیز کاروان شهداء از مقابل تماشاخانه سنگلج عبور کرد و تماشاگران به همراه عوامل نمایش و کارکنان این تماشاخانه شهداء را بدرقه کردند.

در اجرای شب گذشته مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، مهندس راحتی مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، پیمان شریعتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و… حضور داشتند.

نمایش “هزار شلاق” به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی در فصل جدید اجراهای تماشاخانه سنگلج و با نگاهی به تاریخ معاصر ایران هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

پایان پیام

 

محل تالار سنگلج

سَنگِلَج یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران است. محلهٔ سنگلج از ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت تا بازار قوام‌الدوله و از غرب تا خیابان وحدت اسلامی و ۳۰ تیر و از شرق تا خیابان خیام امتداد داشته‌است. تئاتر سنگلج از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر در ایران است که هنوز دایر است. برخی نام سنگلج را دگرگون‌شدهٔ «سنگ رج» دانسته‌اند. رج به معنی ردیف است و اصطلاح سنگ رج مربوط به تقسیم آب با پاره‌های سنگ بوده‌است

کد خبر : 1472 ساعت خبر : 1:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات