آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع پلدختر همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر ، سریال آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان پلدختر همچنان ادامه دارد و شدید ترین آن روز گذشته (یک شنبه) ساعت ۱۱ ظهر به وقوع پیوست و همچنان ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر از آتش سوزی در کوه گردکانه در منطقه تخت چان این شهرستان خبر داد.

علی خادمی اظهار داشت: این آتش سوزی که از ساعت ۱۱ روز گذشته در این منطقه رخ داد با گذشت ۲۵ ساعت همچنان ادامه دارد گفت: به دلیل وزش باد، آتش به عرصه های سرایت کرده و بخش وسیعی از منطقه جنگلی را در بر گرفته است.

وی افزود: با حضور نیروهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال احمر، بسیج، سپاه و ستاد اطفای حریق و نیروهای مردمی از ابتدای آتش سوزی به علت صعب العبور بودن منطقه و نبود امکانات و گرمای طاقت فرسای تابستان آتش مهار نشده و حجم آتش سوزی همچنان رو به افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: وزش باد باعث افزایش آتش سوزی شده و سخت گذر بودن منطقه در کنار نبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق کنترل و مهار آتش را در این منطقه با مشکلاتی روبرو کرده است.

خادمی افزود: به علت گستردگی آتش هر لحظه بر تعداد نیروهای مردمی و امدادی برای مهار و کمک به خاموش کردن آتش در کوه گردکانه پلدختر افزوده می شود.

وی به حضور قابل توجه نیروهای مردمی برای کنترل آتش سوزی در منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: تلاش برای کنترل و مهار آتش سوزی به صورت جدی در حال انجام است و انتظار می رود که بتوانیم آتش را خاموش کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت:  آتش سوزی های صورت گرفته در جنگل ها و مراتع شهرستان پلدختر به دلیل اختلافات محلی و بر سر چراگاه ها رخ می دهد.

قدرت اله ترابی نژاد فرماندار پلدختر نیز در این رابطه اظهار داشت: کوهستانی بودن، شیب تند منطقه و تاریکی و وزش باد عملیات اطفای حریق را در منطقه با مشکل مواجه کرده است.

وی به آتش سوزی کوه گردکانه در منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: نیروهای امدادی به محل اعزام شده که اطلاع دقیقی از وسعت و میزان خسارت در دست نیست.

وی گفت: همچنین آتش سوزی در کوه «دار خرمای کرکی» در آزاد راه پل زال – خرم آباد رخ داد که این آتش سوزی از ساعت ۱۸ روز یک شنبه آغاز  و با اعزام نیروهای امدادی پس از ۱۲ ساعت مهار شد.

پایان پیام

کد خبر : 2054 ساعت خبر : 12:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2054
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات