انتقاد فرماندار پلدختر از مسکن مهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، فرماندار پلدختر از نداشتن آسانسور در واحدهای مسکن مهر این شهرستان انتقاد کرد.

 قدرت‎الله ترابی‎نژاد، اظهار کرد: در مورد مسکن مهر پلدختر صحبت‎های زیادی را مطرح کرده‎ام و متاسفانه نبود آسانسور در این واحدها جالب نیست. وی ادامه داد: در واحدهای ۴ طبقه، چون پول آسانسور را باید متقاضیان پرداخت می‎کردند، عمدتاً راضی به این کار نبودند و تصمیم گرفته شد که بدون آسانسور باشند. ترابی‎نژاد یادآور شد: به‎طور متوسط مسکن مهر پلدختر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعضی از واحدها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

فرماندار پلدختر گفت: مسئولان قول داده‎اند که در هفته دولت، چند بلوک از مسکن مهر را تکمیل و تحویل متقاضیان بدهند که امیدواریم این قول عملی شود.

پایان پیام

در مورد مسکن مهر

مسکن مهر مجتمع‌های مسکونی هستند که ساختشان در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران آغاز شده. هدف از این طرح خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند. اوایل سال ۹۲، دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت ۷۰ درصدی تحویل دولت یازدهم داد. اما چون حسن روحانی اعتقادی به آن نداشت و حتی آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی هم افتخار خود را در دوران مدیریتی اش عدم افتتاح حتی یک واحد مسکن مهر اعلام کرد، عملاً دولت روحانی آن را رها کرده و توجهی به این نیاز مبرم دهک‌های پایین و مستضعف جامعه نکرد. بی‌تفاوتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مسکن منجر به بحران گرانی خانه در کشور در سال ۹۷ و ۹۸ شد.

تا روز ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۱٬۸۳۹٬۸۲۹ واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شده که حدود ۴۵ درصد از این تعداد در زمان دولت حسن روحانی افتتاح شده‌است. تعداد ۱٬۵۶۸٬۴۵۲ واحد از کل واحدهای افتتاح شده تحویل خانوارها شده‌است که ۵۶ درصد آن در زمان روحانی به خانواده‌ها تحویل شد. این طرح پس از افزایش شدید بهای مسکن در ایران شروع شد. دولت برای تأمین مالی این طرح از بانک مرکزی قرض کرد، که منجر به رشد نقدینگی و افزایش تورم شد

کد خبر : 2030 ساعت خبر : 10:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2030
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات