حمله‌ی خرس به کوهنورد خرم‌آبادی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از نبرد خونین کوهنورد خرم‌آبادی با خرس قهوه‌ای در سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا مهرداد فتحی بیان کرد: یک عضو گروه کوهنوردی که برای صعود به سفیدکوه خرم‌آباد عزیمت کردند، در یکی از ارتفاعات منطقه در مواجهه با یک قلاده خرس قهوه‌ای به شدت زخمی شد.

وی اضافه کرد: این کوهنوردان خرم‌آبادی به علت آشنایی به منطقه آب زیادی همراه خود نیاورده بودند به همین علت به خاطر گرم بودن هوا آب ذخیره‌شان تمام می‌شود و یکی از آنان برای تهیه آب به یکی از چشمههای سرد کوهستان می‌رود، به علت تنگ بودن ورودی چشمه، به صورت سینه‌خیز وارد دهانه چشمه می‌شود، بعد از کمی پیشروی داخل چشمه، کوهنورد چشم به چشم خرس قهوه‌ای درشت اندام  می‌شود. خرس بی‌درنگ به او حمله می‌کند و ابتدا دست راستش را با حرکتی از کار می‌اندازد و پای راستش را در دهان می‌کند که پای راستش به شدت آسیب می‌بیند.

در این وقت خرس برای تمام کردن کار کوهنورد حمله‌ای به پای چپش می‌کند، کوهنورد با دست سالمش گردن خرس را می‌گیرد تا بتواند از مرگ حتمی نجات یابد. این مقاومت سبب می‌شود تا خرس حریف را جدی بگیرد و از کشتنش صرفه‌نظر کند و از همان راهی که کوهنورد وارد چشمه شده بود خارج می‌شود و این فرد از مرگ حتمی نجات می‌یابد، در این وقت همراهان کوهنورد که به علت دیر آمدن او نگران شده بودند با صحنه خارج شدن خرس از چشمه مواجهه می‌شوند و بسیار نگران از سلامت دوست‌شان شروع به سر و صدا می‌کنند تا خرس فرار کند. پس از این کار و دور شدن خرس، همراهان او را به زحمت زیاد از چشمه خارج می‌کنند که با همکاری نیروهای هلال‌احمر لرستان توسط یک فروند بالگرد به بیمارستان شهدای عشایر انتقال می‌یابد و کاهای درمانیش فوراً توسط پرسنل بیمارستان انجام می‌شود.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: نکته‌ای که در این اتفاق ناخواسته افتاد برخورد شایسته این شهروند خرم‌آبادی و همراهانش با خرس است که بدون هیچ صدمه جدی خرس را فراری می‌دهند و آسیبی به خرس نمی‌رسانند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در قوانین جدید جرائم شکار، بهای هر قلاده خرس ۵۰ میلیون تومان است که باید توجه داشت شکار کردن این گونه ارزشمند زدن چه عواقبی دارد و همچنین با توجه به بکر بودن طبیعت زیبای لرستان باید از وارد شدن به مناطقی که حیوانات وحشی جزو قلمرو آنهاست جدا خودداری شود.

پایان پیام

کد خبر : 1548 ساعت خبر : 3:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1548
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من خودم در فیلمهای مستندی که از شبکه های صدا و سیما پخش می شود دیدم که در کشورهای دنیا یک اسپری ضد خرس هست که وقتی کسی به طبیعت می روند با خودشان می برند تا وقتیکه خرس به آنها حمله می کند بتواند بدون آسیب رساندن به خرس او را فراری دهند.یعنی واقعا پیدا کردن این اسپری و وارد کردن آن برای برخی از مناطق ایران اینقدر کار سختی است که مسئولین محیط زیست اقدام نمی کنند؟شاید هم عدم آگاهی از همچین محصولی است که اقدام نمی کنند!؟