زورمان به سدسازها و دیگر غارتگران ذخایر آب نمی‌رسد

به گزارش پایگاه خبری گلونی بیانیه‌ی دوم ستاد کارزار گل منتشر شد. در این بیانیه آمده است:

هم‌میهنان عزیز، بایسته است همیاری دغدغه‌مندانی را ارج بگذاریم که در روزهای گذشته با اطلا‌ع‌رسانی یا نقد و تحلیل به اطلاع‌رسانی درباره کمپین گل کمک کردند. درباره برخی ابهامات ابراز شده لازم است دیگربار یادآور شویم که ما زورمان به سدسازها و دیگر غارتگران ذخایر آب نمی‌رسد.

ناگزیریم برای نجات زیست‌بوم ایران، مصرف محصولاتی را که بهانه تداوم این وضعیت هستند تحریم کنیم، تا دست اندرکاران وادار به انتخاب و پذیرش راه‌های جایگزین و به صورت اجتناب‌ناپذیر دشوار و پرهزینه شوند.

با حرف زدن ما دزدان آب واپس نمی‌نشینند. این، یک تمرین مدنی است. از گل شروع می‌کنیم. اگر چه گل به نسبت غالب دیگر محصولات کشاورزی، آب کمتری مصرف می‌کند، اما به خاطر داشته باشیم تغییر الگوی مصرف را باید با کاهش استفاده از کالاهای غیرضروری شروع کرد، همچنین به این خاطر که گل‌دوستان بیشتر حال نزار طبیعت ایران را درک می‌کنند؛ طبیعتی که ظالمانه از حقابه انسانی و قانونی‌اش محروم شده است.

کما اینکه همین امسال با وجود کاهش بارش، به دنبال تداوم اجرای طرح خودکفایی در تولید گندم هستند و در واکنش به انتشار گسترده اخبار خشکیدگی در جای جای ایران دوباره طرح‌های مخربی مثل انتقال آب بین حوزه‌ای و … را مطرح می‌کنند.

فراموش نکنیم که «کمپین یک شاخه گل» حرکتی مدنی برای یارکشی از میان مردم و صف آرایی رودرروی ویرانگران منابع آب است، وگرنه همه می‌دانیم در فهرست هدردهندگان آب جاها و محصولات پرشماری وجود دارند پیش‌تر از باغ‌های گل. به ما بپیوندید فقط با گفتن این جمله به دیگر هموطنان که «خشکسالی است، طبیعت ایران تشنه است و اگر چاه‌های آب‌دزد و سدهای ویرانگر برچیده نشوند گلستان ایران کویر می‌شود». گل را بهانه کنیم و این را همه روزه به هموطنان بگوییم. روزی دست کم یک بار، این شعار کمپین گل را تکرار کنیم که «در این خشکسالی، یک شاخه گل کافی است».
دبیرخانه‌ی ستاد کارزار گل (کمپین یک شاخه گل)

پایان پیام

کد خبر : 1575 ساعت خبر : 9:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1575
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات