سینماهای لرستان تعطیل هستند

پایگاه خبری گلونی – آقای فره‌­وشی مدیر سینما ایران خرم­‌آباد در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری گلونی از وضعیت این سینما و سینماهای استان گفت.

آقای فره‌­وشی چند سال است که سینما ایران تعطیل شده است؟

از سال ۹۱ به دلیل اینکه اصلا مشتری نداشت تعطیل شد. روزی ۲۰ هزار تومان فروش داشتیم و واقعا جواب‌گوی هزینه‌­ها نبود.

شما خودتان دلیل تعطیل شدن سینما را چه می‌­دانید؟

باز شدن کلوپ­‌ها و آمدن ماهواره و این تلویزیون‌­های ۶۰ اینچ و ۷۰ اینچ به خانه‌­ها. از طرفی سطح کیفی فیلم‌­ها هم پایین آمده، قیمت بلیت بالا رفته است و کسی سینما نمی­‌رود.

وضعیت سینماهای سطح استان چطور است؟

سینمای نورآباد تعطیل است، الشتر تعطیل است. سینمای عصر جدید در خیابان ۶۰ متری خرم‌­آباد با ۲۵۰۰ صندلی تعطیل است، سینمای بروجرد تعطیل است. سینمای الیگودرز هم بیشتر تالار مانند است و برای جشن‌­های عروسی استفاده می‌­شود. سینما استقلال خرم­‌آباد هم دولتی است و گرنه آن هم تعطیل شده بود تا حالا. سینما تمام شد.

وزارت ارشاد پیگیری انجام نداده برای این موضوع؟ یا این که کمکی کند؟

نه چون فقط آمار مهم است. همین که بگویند در ایران حدود ۵۰۰ تا سینما داریم وگرنه مهم نیست که بیشتر این سینماها تعطیل شده. در اکثر شهرها فقط یک سینما مانده است.

امکان تغییر کابری وجود ندارد؟

اتفاقا درخواست دادیم برای این کار اما انجام ندادند. گفتیم درمانگاه یا مثلا سالن ورزشی شود اما عرض کردم چون واقعا تعداد و آمار فقط مهم است موافقت نکردند و همان طور مانده است.

پایان پیام

گفت‌وگو: آرشین ساکی

سینما، یک رسانه‌ی دیداری شنیداری مبتنی بر فناوری است که علاوه بر بعد هنری، یک فعالیت اقتصادی نیز هست. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه و توسط کارگردان، با هزینه تهیه‌کننده و مجموعه‌ای از بازیگرها، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود.

کد خبر : 1757 ساعت خبر : 9:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1757
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات