پرداخت غرامت برای محصولات تحت پوشش بیمه کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان گفت: غرامت محصولات زارعی و باغات لرستان تا پایان مردادماه سال ۹۴ به کشاورزان و باغداران پرداخت می‌شود.

فتح‌الله رفیعی اظهار داشت: درسال زارعی ۹۳ -۹۴ محصول ۲۱ هزار نفر از کشاورزان لرستانی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: ۶۷ هزار هکتار از مزارع، هزار و ۶۰۰ هکتار باغات، هزار هکتار منابع طبیعی، ۱۲۰ هزار رأس دام سبک، پنج هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین و ۷۵ هزار کندوی عسل تحت پوشش بیمه کشاورزی است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان با بیان اینکه کل طیور پرورشی(مرغ گوشتی) تحت پوشش بیمه کشاورزی است، عنوان کرد: تقریباً ۲۵ هزار مترمربع استخر ماهی سردآبی استان نیز تحت پوشش بیمه است.

وی با اشاره به اینکه تمام محصولات استان به دلیل سرما و خشکی با تنش مواجه شدند، بیان کرد: سرما در شمال استان و خشکی در جنوب سبب خسارت محصولات کشاورزی لرستان شد.

رفیعی تصریح کرد: در بخش دام، طیور و آبزیان تاکنون پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غرامت به سه هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد باغات لرستان خسارت‌دیده است، گفت: در بخش زراعت نیز به‌طور متوسط ۷۰ درصد آسیب واردشده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بازدید میدانی و اسنادی از تمام محصولات زارعی و باغات استان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه سال ۹۴، غرامت زارعت و باغات لرستان از طریق سیستم اتوماتیک به کشاورزان و باغداران استان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال در بخش محصولات زراعی به ۱۴ هزار نفر از کشاورزان و در بخش باغات به هزار و۸۵۰ از باغداران استان غرامت پرداخت می‌شود.

پایان پیام

کشاورزی دانش و هنر کشت گیاهان است. کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشاورزی تک محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز در قرن ۲۱، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است.

کد خبر : 2149 ساعت خبر : 3:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2149
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات