خسارات سیلاب در شهرستان ازنا از زبان فرماندار

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرماندار ازنا گفت: بارندگی‌های اخیر و سیلابی شدن معابر سطح شهرستان ازنا، خساراتی به کشاورزی و عشایر کوچ‌رو وارد کرد.

اسد عبدالهی با بیان اینکه بارندگی‌های چند روز اخیر در شهرستان ازنا سبب سیلابی شدن معابر و خیابان‌های سطح شهرستان شد، اظهارداشت: میزان بارندگی در روز دوشنبه ۱۴ میلی‌متر و روز سه‌شنبه به ۱۶ میلی‌متر رسید.

وی با اشاره به اینکه خسارت واردشده به کشاورزی شهرستان ازنا تاکنون برآورد نشده است،افزود: در پی این بارش‌ها خساراتی به کشاورزی و عشایر کوچ رو شهرستان وارد شد که امکانات اولیه مانند چادر در اختیار عشایر قرار گرفت.

فرماندار ازنا بابیان اینکه گزارشی از خسارت به منازل مسکونی ارائه نشده، عنوان کرد: تاکنون مراجعه‌ای در زمینه آسیب به منازل مسکونی اعلام‌نشده و تا روز شنبه خسارات وارد شده به بخش کشاورزی برآورد و به مدیریت بحران استان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان بارندگی وجود دارد هلال‌احمر، اداره راه و مدیریت بحران شهرستان در حال آماده‌باش است و از طریق هلال‌احمر تذکراتی به عشایر کوچ رو در مسیر داده‌ شده است.

طی چند روز اخیر بارش‌هایی همراه با رعدوبرق و طوفان شدید از سمت شرق استان لرستان رخ داد که بر اثر سیلابی شدن معابر در سطح برخی شهرستان‌ها خسارات جدی به عمل آمد.

پایان پیام

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان واقع در خاور این استان است که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌باشد. در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۴۷٬۴۸۹ نفر و بعد از خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، کوهدشت و نورآباد هفتمین شهر لرستان از نظر جمعیت بود و جزء شهرهای کم جمعیت لرستان محسوب می‌شود. شهرستان ازنا بین شهرهای الیگودرز و دورود قرار گرفته‌است. این شهر در سال ۱۳۱۷ به دهستان و در سال ۱۳۳۰ به شهر ارتقاء پیدا کرد و دارای شهرداری شد. در سال ۱۳۴۰ ازنا به عنوان مرکز بخش جاپلق در حوزه شهرستان الیگودرز ارتقاء پیدا نمود. در سال ۱۳۷۳ با تأسیس فرمانداری توسط علی محمد بشارتی وزیر کشور، این بخش از الیگودرز جدا و به شهرستان تبدیل و شهر ازنا مرکز آن شد.

 

 

کد خبر : 2264 ساعت خبر : 12:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات