احداث فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از احداث فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

 فرزاد محمدی ظهر دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بی‌بدیل و انکار ناپذیری را در توسعه به خصوص در فضای کسب و کار دارند و یکی از زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از آن ایجاد شبکه فیبر نوری است.

وی افزود: این زیرساخت به منظور ارائه خدمات بهتر به صنعتگران و همچنین برقراری ارتباط ارزانتر و آسانتر و انتقال داده با سرعت بالا می‌تواند شرایط مطلوبی را برای واحدهای صنعتی برای استفاده از  اینترنت پرسرعت فراهم کند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی ایجاد زیرساخت در شهرک‌ها ایجاد شبکه فیبر نوری برای همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و تا کنون تمام عرصه‌های صنعتی که واحد در آن مستقر است از این زیرساخت برخوردار بوده و با احداث فیبر نوری این سه شهرک ذکر شده تاکنون ۱۳ شهرک صنعتی استان از طریق فیبر نوری به شبکه متصل شده‌اند .

محمدی بیان داشت: برای اجرا و تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده است.

پایان پیام

فیبر نوری

تار نوری یا فیبر نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات نوری، به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابلهای مسی، و تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود. تارها، خصوصیات کابل و پوشش آنها ، در سه دسته عمده تقسيم بندی می‌شوند:

• (Indoor (Tight Buffer

• (Outdoor( Loose tube

• Indoor & Outdoor

کد خبر : 2649 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2649
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات