برق‌رسانی به مناظق حاشیه‌ نشین خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از صرف ۱۹۵ میلیون تومان برای برق رسانی به مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد خبر داد.

محمد بحرینی شامگاه شنبه در جلسه ساماندهی مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد اظهار داشت: برای برق رسانی به این مناطق و همچنین رفع مشکلات موجود در این زمینه بیش از ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای شش کیلیومتر شبکه برق برای برق رسانی به مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد گفت: همچنین بیش از ۱۵ دستگاه چراغ برق نیز در این مناطق نصب شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از تعمیر ۵۲ دستگاه چراغ برق در مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد خبر داد و گفت: همچنین با اقدامات صورت گرفته ۳۲ نیر برق با پایه‌های چوبی به تیرهای بتنی تبدیل شدند.

بحرینی با بیان اینکه این اقدامات از سوی شرکت توزیع برق ظرف مدت زمان حدود ۳۰ روز در مناطق حاشیه نشن خرم‌آباد عملیاتی شده، گفت: در مجموع برای انجام این اقدامات بیش از ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

پایان پیام

در مورد حاشینه نشینی

زاغه در لغت به محله‌های فقیرنشین و بدون مجوز در حاشیه شهرها گفته می‌شود. معمولاً امکانات بهداشتی، رفاهی و امنیتی در مناطق زاغه‌نشین وجود ندارد.

هم‌اکنون بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان در زاغه‌ها زندگی می‌کنند. برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، با توجه به رشد جمعیت جهان، جمعیت زاغه‌نشین‌ها در سال ۲۰۳۰ میلادی را در حدود ۲ میلیارد نفر برآورد کرده‌است. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، هم‌اکنون بیش از یک نفر از هر ۳ ساکن در شهرهای کشورهای در حال توسعه در زاغه زندگی می‌کند. زاغه‌ها طیفی از آپارتمانهای پر تراکم و بد منظره در مرکز شهر تا سکونتگاه‌های پراکنده غیررسمی و بدون قانون در حاشیه شهرها را شامل می‌شود. برخی بیش از ۵۰ سال قدمت دارند و برخی هنوز در حال تصرف شدن هستند.

سکونتگاه‌های غیررسمی در مسائل و مشکلات زیر با هم اشتراک دارند:

  • فقدان تأسیسات شهری مناسب و کافی
  • فقدان خدمات شهری مناسب و کافی

کد خبر : 2596 ساعت خبر : 9:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2596
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات