دخالت استاندار لرستان در حریق سه روزه جنگل‌های کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، استاندار لرستان برای بررسی و پیگیری موضوع آتش‌سوزی جنگلهای استان به ویژه حریق سه روزه در بلوطستان کوهدشت ورود پیدا کرد.

به دنبال آتش‌سوزی‌های سال جاری جنگلها و مراتع استان لرستان به ویژه حریق سه روزه جنگل‌های کوهدشت استاندار لرستان به موضوع ورود پیدا کرده و ضمن تاکید بر بررسی ابعاد حوادث خواستار تهیه گزارشی جامع در این زمینه توسط متولیان امر شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان با بیان اینکه متاسفانه در جریان هر آتش‌سوزی مقدار زیادی از جنگل‌های استان لرستان از بین می‌رود اظهار داشت: هر بار به دنبال آتش‌سوزی مناطق مختلف است، جنگل‌های یک منطقه از بین می‌رود که این امر موجب دردسر جدی برای اکوسیستم‌های طبیعی استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های استان بررسی آن را به شورای تامین لرستان خواهیم برد ادامه داد: اگر عمدی در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌ها در کار باشد باید فرهگسازی لازم برای جلوگیری از این روند صورت گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های استان تصریح کرد: اگر فرهنگسازی و ریشه‌یابی لازم صورت گیرد دیگر شاهد وقوع این گونه اتفاق‌ها در سطح جنگل‌های استان نخواهیم بود.

بازوند به آتش‌سوزی جنگلهای کوهدشت اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه روند به گونه‌ای شده که آتش تاکنون کنترل نشده است گفت: متاسفانه آتش‌سوزی از صبح سه‌شنبه هفته جاری شروع شده و تا امروز ادامه داشته است.

جنگل‌های لرستان در مناطق صعب‌العبور قرار دارند

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر برای مهار این آتش‌سوزی در این منطقه حضور دارند یادآور شد: جنگل‌های لرستان در مناطق صعب‌العبور قرار دارند و این امر کار مهار آتش را سخت کرده است.

استاندار لرستان گفت: برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان نیازمند کار فرهنگی در استان هستیم.

بنابراین گزارش از ساعت ۱۰صبح روز سه‌شنبه هفته جاری آتش‌سوزی در منطقه «هرین خلیفه» در هفت کیلومتری شرق کوهدشت شروع و به ارتفاعات چنگری کشیده شده و پس از آن به منطقه دالاب و کشماهور رسیده است.

به گفته بخشدار مرکزی کوهدشت بیش از ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه در آتش سوخته است.

پایان پیام

کد خبر : 2820 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2820
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات