روزنامه‌ی لرستان/ ۲۶ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

برای روزنامه امروز خدا را شکر فقط خبرهای خوب دارم. از خبرهای خوب اقتصادی گرفته تا خبرهای خوب هنری و ورزشی اما با اقتصادی‌ها شروع می‌کنم چون تعدادشان بیشتر است. امروز مهر از صادرات میوه لرستان به کشور روسیه نوشت. مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای صادرات میوه لرستان به کشور روسیه، از صادرات ۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی استان در چهارماهه نخست امسال خبر داد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه این میزان صادرات از نظر وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد کل صادرات استان در چهارماهه نخست امسال را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: صادرات بخش کشاورزی در چهارماهه نخست امسال معادل ۷۲ درصد کل صادارت این حوزه در سال گذشته است.

از طرف دیگر مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای لرستان از فعال شدن ۱۱ واحد خود اشتغالی بلا استفاده در استان خبر داد. سید فخر‌الدین رحمانی ظهر امروز ششمین جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال لرستان گفت: حدود ۱۱ واحد خود اشتغالی بلا‌استفاده در مناطق بیران شهر، ویسیان، دارایی و چالان چولان استان وجود داشت که با گرفتن یک مجوز بلند مدت از سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای همه این واحدها فعال شدند. میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه فنی‌ و‌ حرفه‌ای لرستان طی چهار ماه گذشته نسبت به کل کشور بسیار مناسب بوده بطوریکه در حوزه واحدهای واگذاری نیز تنها استانی بودیم که مجوز بلند مدت کشوری را دریافت کردیم.

حالا برویم سراغ خبر خوب اقتصادی که تسنیم منتشر کرد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی، امسال برای منطقه ویژه لرستان تخصیص داده شده که این در تاریخ استان، بی‌سابقه بوده است. امسال در ۱۰ هکتار از این منطقه، زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری آماده می‌شود و امکاناتی از قبیل احداث ایستگاه آتش‌نشانی، تکمیل انبار پروژه، آغاز مطالعات ایجاد تصفیه خانه، احداث چاه دوم و تکمیل مؤلفه‌ها وزیرمجموعه‌های آب در منطقه ایجاد می‌شود. همین خبرگزاری خبری هم در رابطه با آبرسانی به روستاهای پلدختر داشت.
حمید بهاروند، مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر ظهر امروز گفت: در هفته دولت امسال پنج روستای شهرستان پلدخترشامل روستاهای برآفتاب سپهوند، پران پرویز، باباخوارزم و گل گل سفلی با ۴۱۵ خانوار و یک هزار و ۵۴۹ نفر جمعیت در قالب اجرای چهار پروژه آب‌رسانی از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

خبرآنلاین هم برای کوهدشتی‌ها خبر خوبی داشت که مربوط به سفر استاندار لرستان به شهرستان کوهدشت بود. در حاشیه سفر و بازدید ایشان از بیمارستان در حال بازسازی حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان ، پیگیری ساخت بیمارستان دوم این شهر که پیش از این مجوز ماده ۲۱۵ آن به همت ریاست دانشگاه و همکاری و مساعدت شایان توجه نماینده مردم شریف کوهدشت در مجلس شورای اسلامی و پیگیری فرماندار این شهرستان اخذ شده بود عملا” کلید خورد.

حالا می‌رویم سراغ خبر هنری روز. به گزارش خبرنگار گلونی کنسرت لری و کُردی به خوانندگی فرج علیپور و شاهو عندلیبی در تهران برگزار می‌شود. این کنسرت روز پنجشنبه ۵ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت بلیت این برنامه را تهیه کنند.

روزنامه امروز را با خبر خوب تبم خیبر خرم‌آباد به پایان می‌برم. به نقل از مهر، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در بازی نخست خود در مسابقات فوتبال لیگ دست اول کشور مقابل پارسه تهران با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. خسته نباشید بچه‌ها.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3469 ساعت خبر : 7:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3469
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات