اجرای طرح‎های آبیاری تحت‌فشار در لرستان

اجرای طرح‎های آبیاری تحت‌فشار در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‎های آبیاری تحت‌فشار در لرستان جذب‌شده که ۱۰۵ میلیارد تومان دیگر، برای اجرای کامل شبکه‌های نوین آبیاری نیاز است.

مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه توزیع اعتبارات ملی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از اعتبارات شناور قانون بودجه، هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان در ۲۲ سرفصل، به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده‌ شد.

وی افزود: درخواست استان برای دریافت سهم خود از اعتبارات ملی، ۵۰ میلیارد تومان بوده است که البته تاکنون موافقت‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی در این رابطه مبادله نشده و از تاریخ ۱۳ تیرماه امسال مکاتباتی با وزیر انجام‌شده ولی اعتباری در اختیار ما قرار نگرفته است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: قرار شد از ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی که برای تأمین و انتقال آب به اراضی شیب‌دار و توسعه باغات در نظر گرفته‌ شود، ۲۵ درصد آن در اختیار استان لرستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتباری معادل ۲۲ میلیارد تومان برای طرح‎های آبیاری تحت‌ فشار در استان جذب‌شده است، بیان کرد: ۴٫۴ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای پروژه‌های کشاورزی لرستان اختصاص داده‌شده که در این رابطه، لرستان رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد.

اجرای طرح‎های آبیاری تحت‌فشار در لرستان

غضنفری تصریح کرد: بیشترین تمرکز ما برای جذب اعتبارات، بر روی شبکه‌های آبیاری نوین است که هنوز بین استان‌ها تفکیک نشده و ما درخواست دادیم ۱۰۵ میلیارد تومان برای اجرای این شبکه‌ها به لرستان اختصاص داده شود زیرا تاکنون ۶۶ میلیارد تومان تعهد در استان ایجادشده است.

وی خاطرنشان کرد: کل ردیفی که برای اجرای شبکه‌های آبیاری نوین و زهکشی در نظر گرفته‌شده، هزار میلیارد تومان است که درصدد هستیم مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان از این اعتبارات را وصول کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ میلیارد آن برای آبیاری تحت‌فشار جذب‌شده و ۱۰۵ میلیارد دیگر نیز قرار است به‌زودی دریافت شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4955 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات