تجهیز اراضی خرم‌آباد به آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد از تجهیز یک‎هزار هکتار از اراضی دیم، آبی سنتی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس مراد بیرانوند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در خرم‎آباد حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی آبی تحت پوشش کانال‎های آب‎رسان سنتی قرار دارد که با حدود ۹۰۰ کیلومتر کانال سنتی مشروب می‎شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۴ با اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‎ای بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی سنتی و باغات به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‎اند که در مجموع میزان اراضی دارای سیستم آبیاری تحت فشار در حوزه عمل شهرستان خرم‎آباد از مرز ۶ هزار هکتار خواهد گذشت.

بیرانوند بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال‎جاری با راه‎اندازی دو ایستگاه پمپاژ چغاهروش و گل زرد و همچنین مشارکت کشاورزان منطقه ۱۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی دیم و آبی سنتی منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهزشود که در مجموع میزان اراضی دارای آبیاری تحت فشار تا پایان سال‎جاری به ۷ هزار هکتار افزایش پیدا خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد اظهار امیدواری کرد: با تخصیص و تصویب اعتبارات استانی و ملی بتوانیم با توسعه اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار میزان تولید محصولات کشاورزی را ۲ تا ۴ برابر افزایش دهیم که تاثیر و تحول بسزایی در تولید محصولات کشاورزی درشهرستان خرم‎آباد به‎دنبال خواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 5138 ساعت خبر : 7:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5138
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات