دستگیری شکارچیان غیرمجاز خرگوش

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان از دستگیری شکارچیان غیر مجاز خرگوش در این استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: این متخلفان در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان و پاسگاه انتظامی وروشت کاکاوند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این راستا چهار نفر متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار خرگوش کرده بودند، دستگیر  و از آنها چهار سر خرگوش شکار شده کشف شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان یادآور شد: همچنین از متخلفان یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه‌زنی کشف و ضبط  و خودروی آنها نیز متوقف شد.

فتحی بیرانوند بیان داشت: متخلفان پس از اخذ جریمه ضرر و زیان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: سه نفر از متخلفان به قید وثیقه آزاد و یک نفر آنها حسب دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

پایان پیام

در مورد خرگوش

خَرگوش پستانداری گیاه‌خوار، از تیره خرگوشان است که اندامی شبیه به گربه و گوش‌های دراز و لب‌های شکافدار دارد. دست‌های خرگوش از پاهایش کوتاهتر هستند؛ و بسیار تند حرکت می‌کند، و دارای انواع مختلف است.

در هنگام زمستان به دلیل داشتن پوست سفید پیدا کردن خرگوش در برف دشوار است. تغییر رنگ پوست این جانور مربوط به (ویژگی‌های حیات) است؛ یعنی در زمستان سفید شدن پوست این جانور را می‌توان سازش با محیط ویژگی‌های حیات دانست. خرگوش قطبی سوراخ‌هایی به عمق ۲ متر در برف حفر می‌کند تا از کودکان خود در هنگام خطر محافظت کند.

خاستگاه اصلی این جانور اسپانیا و شمال آفریقا است. اما به برخی از کشورهای دیگر هم مهاجرت کرده‌است. خرگوش گیاهان بومی را می‌خورد و باعث می‌شود که سایر جانوران گرسنه بمانند. این جانور همچنین محصولات کشاورزی را منهدم می‌کند و برای خود سوراخ‌های زیرزمینی حفر می‌کند.

یکی از گونه‌های خرگوش، خرگوش آنقوره است. با توجه به میانگین ۵ تا ۶ بچه در هر زایمان، می‌توانند ۵۰ تا ۶۰ بچه در سال تولید کنند. این نوع خرگوش می‌تواند از سه ماهگی باردار شود.

کد خبر : 3803 ساعت خبر : 3:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3803
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات