صدور کارت مهارت کارگران ساختمان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: اداره فنی و حرفه ای لرستان در یک روز برای کارگران ساختمانی کارت مهارت صادر می کند.

فخرالدین رحمانی شامگاه شنبه در آیین افتتاح مرکز ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی شهر خرم‌آباد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که امروز در حال اتفاق است اداره فنی و حرفه‌ای استان لرستان آمادگی دارد تا سازوکار ایجاد صدور کارت مهارت را تغییر دهد.

وی افزود: دریافت کارت مهارت منوط به برگزاری آزمون‌های ادواری کشوری و به حدنصاب رسیدن نمره است اما در استان لرستان اداره فنی و حرفه‌ای ابتدا فاصله صدور کارت را از سه و چهار ماه به کمتر از دو هفته کاهش داده و آن را بومی کردیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان عنوان کرد: با توجه به ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی شهر خرم‌آباد اداره فنی و حرفه‌ای استان در صورت کمک انجمن‌های صنفی ساز و کار خاصی برای صدور کارت مهارت کارگران واقعی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای شناسایی کارگران ساختمانی تیمی از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی لرستان تشکیل شود تا اداره فنی و حرفه‌ای برای صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی اقدام کند.

رحمانی  تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای با ارائه اسامی پروتال را بسته و هیچ‌گونه آزمون ادواری برگزار نمی‌کند کما اینکه بر اساس لیست حتی اگر کارگری سوادش به حد کافی نرسد در یک روز گواهی برای او صادر می‌شود تا به حقشان برسند.

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم در رابطه با بحث آموزش و ارتقاء سطح مهارت کارگران فصلی و ساختمانی، اظهار داشت: با توجه به سیستم آموزشی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اختیار دارد کار آموزش این کارگران انجام می‌شود.

آشتاب با بیان اینکه ارتقاء سطح سلامت جسمی رو روحی کارگران ساختمانی از دیگر اهداف ساماندهی کارگران است، اظهار داشت: با بیمه شدن این کارگران آن‌ها به‌حق اصلی خود که همان بیمه است رسیده و از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی می‌شود تا در شهر خرم‌آباد دو مرکز دیگر برای ساماندهی کارگران ساختمانی راه اندازی شود.

پایان پیام

کد خبر : 4199 ساعت خبر : 10:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4199
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات