موش‌های زنده‌خوار در راه تهران

کشتار گربه‌های شهری از جمله اخباری است که حتی از طریق پایگاه‌های خبری محیط زیست هم منتشر نمی‌شود. نمونه‌اش مردی که چند روز پیش با تفنگ بادی وسط پیشانی گربه‌ای را نشانه رفت و باعث جراحت جدی آن شد. گربه مذکور علی‌رغم پیگیری و درمان‌های ممکن از سوی حامیان حیوانات در شهر اراک، به دلیل شکستگی جمجه و ورود ساچمه به مغز، پس از مدتی مُرد. اما گربه‌کشی تا کی ادامه خواهد داشت؟

موش‌های زنده‌خوار در راه تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برخی افراد در طول هفته برای غذا‌رسانی و نوازش گربه‌ها به پارک‌ها می‌روند؛ در طرف دیگر برخی شهروندان دچار فوبیای گربه بوده و خواستار حذف این حیوان از سطح شهر هستند.

این تناقض باعث شده در خلاء هرگونه قانون کنترلی و حمایتی، راه حل‌های بی‌رحمانه و دور از انتظاری برای کنترل جمعیت گربه‌ها اتخاذ شود. نمونه‌اش ماجرای جایزه ۷هزار تومانی برای گرفتن گربه‌ها در خوابگاه فاطمی و چمران دانشگاه تهران بود که اخبار آن در اردیبهشت ماه ۸۹ منتشر شد.

در هر صورت گربه‌ها با گرفتن موش خدمت بزرگی به جامعه بشری کرده‌اند و امروزه با خوردن باقی مانده‌ی غذای شهروندان به حفظ پاکیزگی شهرها کمک شایانی می‌کنند. پس شایسته است به منظور حفظ تعادل و پایداری جمعیت گربه‌های شهری راه حلی مناسب ارائه شود؛ اگر گربه‌ها را حذف کنیم، موش‌های صحرایی (رات) که بر عکس گربه‌ها کاملا وحشی هستند، روی کار می‌آیند. به گفته‌ی محمد حقانی، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران:رات ‌ها واقعا زنده‌خوارند.
پایان پیام

کد خبر : 5151 ساعت خبر : 8:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات