تمدید «اپرای عاشورا»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی استقبال مخاطبان «اپرای عاشورا» تمدید شد.

ارکستر سمفونیک تهران با اجرای «اپرای عاشورا» به رهبری «نصیر حیدریان» در ایام عزاداری سالار شهیدان میزبان علاقه‌مندان به این سبک از موسیقی مذهبی بوده است. ارکستر سمفونیک تهران در دومین برنامه از فصل هنری مهر تا مهر خود همزمان با ایام عزای سالار شهیدان «اپرای عاشورا» نوشته «بهروز غریب پور» را به آهنگسازی «بهزاد عبدی» به روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان این نوع از موسیقی مذهبی مواجه شد.
به همین منظور اجرای «اپرای عاشورا» توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «نصیر حیدریان» به مدت سه شب در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر ماه تمدید شد.
گفتنی است برای تهیه بلیط «اپرای عاشورا» ارکستر سمفونیک تهران می‌توان به سامانه فروش بلیط iranconcert.com مراجعه کرد.

اُپِرا

اُپِرا یا آپرا (به انگلیسی: Opera) نوعی تئاتر است که در آن موسیقی نقش اصلی را دارد و قطعات توسط خوانندگان اجرا می‌شوند اما از تئاتر موزیکال متمایز است. چنین «اثری» (ترجمه تحت اللفظی کلمه ایتالیایی «اپرا») به‌طور معمول همکاری بین آهنگساز و نویسنده اپرانامه یا لیبرتو (libretto) است. و تعدادی از هنرهای نمایشی مانند بازیگری، دکورسازی، طراحی لباس و بعضی مواقع رقص یا باله را در خود جای داده‌است. این اجرا به‌طور معمول در یک تالار اپرا همراه با یک ارکستر یا یک گروه موسیقی کوچکتر اجرا می‌شود که از اوایل قرن نوزدهم توسط یک رهبر ارکستر هدایت می‌شود. اپرا بخش مهمی از سنت موسیقی کلاسیک غربی است.

اپرا آمیزه‌ای از موسیقی و نمایش است تا حقیقت به تصویر کشیده شود. از این رو برای خلق آثار اپرایی باید در هر دو بخش موسیقی و نمایش تبحر داشت تا پدیده‌ای درخور تحسین ایجاد کرد. بزرگان هنر در برتری هر یک از این دو مؤلفه بر دیگری اختلاف نظر دارند؛ به عنوان مثال ریشارد واگنر موسیقی را در خدمت هدف والای «نمایش» می‌داند.

پایان پیام

 

کد خبر : 6760 ساعت خبر : 9:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6760
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات