دستگیری شکارچی غیرمجاز

دستگیری شکارچی غیرمجاز

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان شکارچی غیرمجاز سه کبک در اشترانکوه دستگیر شد.

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان به ارتفاعات منطقه حفاظت شده اشترانکوه نیروهای یگان محیط زیست اشترانگوه عازم ارتفاعات مذکور شدند.مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در این باره گفت: پس از آنکه یکی از همیاران محیط زیست مسیر ورود دونفر از شکارچیان غیرمجاز به منطقه را به ما نشان داد، گروهی از محیط بانان برای ردزنی و مشاهده متخلفین عازم ارتفاعات شدند.مهندس احمدگودرزی افزود: مامورین پس از ۲۴ ساعت ردزنی موفق به مشاهده متخلفین نشدند. محیط بانان شب را در پاسگاه محیط بانی گهر سپری کرده و صبح روز بعد مجددا به جستجوی منطقه پرداختند.مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: پس از حدود ۴ ساعت پیاده روی محیط بانان   فرد مسلح را در ارتفاعات منطقه مشاهده نموده و در مسیر احتمالی متخلفین به کمین نشستند.

پس از مدتی یک نفر نفر شکارچی متخلف به همراه یک راس قاطر به کمین محیط بانان رسیده و با فرمان ایست محیط بانان مواجه شد.

متخلف بلافاصله  و بدون توجه به فرمان ایست مامورین اقدام به فرار نموده و محیط بانان نیز به تعقیب متخلف پرداختند.

مهندس احمد گودرزی اظهار داشت: در جریان تعقیب و گریز در کوه   شکارچی  غیرمجاز بازداشت شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز

در جریان بازرسی از متهم  متاسفانه لاشه ۳ قطعه کبک وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری، دوربین، چراغ قوه و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: این  شکارچی  متخلف با یک راس قاطر برای حمل آذوقه و ادوات شکار وارد منطقه شده بود د و با انواع روش‌های ناجوانمردانه از جمله کمین بر سر چشمه   اقدام به قتل عام  ۳قطعه کبک نموده .

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 5543 ساعت خبر : 7:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5543
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات