برداشت ۴۰ هزار تن گندم در بروجرد

برداشت ۴۰ هزار تن گندم در بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی شنبه خبر خوبی خواندیم از اینکه لرستان در چهل و چهارمین جشنواره سراسری فیلم رشد جزء ۵ استان برتر کشور معرفی شد. مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از آغاز برداشت زعفران در خرم‌آباد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان برداشت شود. سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی لرستان از توقیف دو دستگاه کامیون و کشف ۳۱ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های سلسله و بروجرد خبر داد. عصر شنبه دست‌اندرکاران روسی فصل‌نامه «تجارت با ایران» که به منظور دیداری چند روزه به لرستان سفر کرده‌اند با استاندار لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

عصر یکشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مسئولان شهرستانی نمایشگاه کتاب با عنوان یار مهربان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر با تخفیف ۵۰ درصد و نمایشگاه کتاب با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصد در کتابخانه عمومی علامه جزایری افتتاح شد. مسئول پارک علم و فناوری لرستان از راه اندازی ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد. فرید بهرامی، معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان در شورای آموزش‌ و پرورش لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بیش از ۷۵ هزار دانش‌آموز در استان تحت پوشش المپیاد ورزشی قرار گرفتند.

برداشت ۴۰ هزار تن گندم در بروجرد

دوشنبه رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان بروجرد از پیشرفت ۹۰ درصدی مرکز درمان بستر اشترینان خبر داد. محمد قنبری در جمع روسای پلیس‌های تخصصی، معاونان و فرماندهان فرماندهی انتظامی استان لرستان، بر عزم جدی یگان‌های انتظامی این استان در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: کلیه محورهای مواصلاتی لرستان تحت کنترل و رصد یگان ‌انتظامی و راه است و در ارائه خدمت به زائران از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم. سرهنگ مرتضی چغلوند،‌رئیس پلیس راه لرستان گفت: در هفت ماه نخست سال‌جاری هشت هزار و ۸۵۵ راننده بخش حمل نقل عمومی بار و مسافر در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

سه‌شنبه سرپرست کتابخانه‌های لرستان گفت: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی لرستان به اعتبار یک میلیارد تومانی نیازمند است. وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد، بیان کرد: متولی ساخت این پروژه مسکن و شهرسازی است و بر اساس برآوردی که انجام‌شده تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ششمین جشنواره نشریات دانشجویی پیام نور کشور در لرستان افتتاح شد. مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برداشت ۴۰ هزار تن گندم در بروجرد خبر داد. وی از کسب رتبه برتر تولید گندم شهرستان بروجرد در استان در سال زراعی جاری خبر داد. و همچنین سه‌شنبه با حضور فرماندار، رئیس حوزه علمیه و جمعی از مسئولان الیگودرز با انجام مراسم کلنگ‌زنی مرکز تخصصی غربال‌گری و تشخیص بیماری سرطان طرح توسعه بیمارستان شهید دکتر علیرضا ولیان کلید خورد.

چهارشنبه مرتضی محمدی،‌ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجرد در صحن رسمی شورای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند با تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد اجرایی می‌شود. جانشین فرمانده انتظامی پلدختر با اشاره به وجود معتادان و متکدیان در سطح شهر پلدختر،گفت: دستگاه‌های متولی نسبت به جمع‌‌آوری معتادان و متکدیان اقدام کنند. رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد از توانایی استان لرستان برای صادرات دام و صیفی‌جات به کشور روسیه خبر داد و نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان لرستان در دانشگاه آزاد شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

پنجشنبه مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان با اشاره به بارش باران در سطح استان لرستان اظهار داشت: متوسط بارش باران در طول ۵۸ روز گذشته تاکنون ۱۴۶ میلی‌متر در سطح لرستان بوده که این میزان بارش در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. احمد گودرزی، رئیس منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از انهدام سه باند شکارچیان غیرمجاز در شهرستان دورود خبر داد. استاندار لرستان در بازدید از روند احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان بیان کرد: این پروژه نیاز به اعتبار بیشتری دارد و اگر بتوانیم یک ردیف مستقل بودجه توسط مجلس در بودجه ۹۵ برای این پروژه بگیریم، می‌توانیم روند اجرای آن را تسریع بخشیم. مسئول پارک علم و فناوری استان لرستان از برپایی دومین نمایشگاه فن بازار در این استان خبر داد. رئیس بنیاد نخبگان لرستان هم از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در این استان خبر داد. فدراسیون دو و میدانی سه ورزشکار استان لرستان را به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دعوت کرد و استاندار لرستان هم از احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در لرستان خبر داد.

امروز حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، در خطبه این هفته نماز جمعه خرمآباد با گرامیداشت هفته بسیج، یکی از وظایف و مسئولیت‌های بسیج را تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی راهی جز تفکر بسیحی در کشور وجود ندارد. وی اظهار کرد: بسیج یک تشکیلات انقلابی مردمی بوده که در تمام صحنه‌ها و در موقعیت‌های مختلف افتخار آفرین بوده است. امام جمعه خرم آباد با اشاره به حوادث تروریستی گروه تکفیری موسوم به داعش در پاریس گفت: بدون شک اقدامات تروریستی چه در پاریس، لبنان، سوریه، عراق و در هر جای دیگری محکوم است اما نکته قابل تامل در این خصوص رفتار دو گانه غرب با تروریست است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 8638 ساعت خبر : 8:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8638
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات