کوک سازها برای زمین مقدس

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزهای ۵ و ۶ دی‌ماه در تالار وحدت کنسرتی برگزار خواهد شد که هدفی محیط زیستی دارد. این کنسرت که توسط گروه «نامیرا» اجرا می‌شود، «زمین مقدس» نام دارد.

کنسرت زمین مقدس، اثری فاخر با دغدغه‌های مرتبط با زمین و محیط زیست از فرهاد هراتی است. این اثر با آهنگسازی فرهاد هراتی و اجرای گروه کُر کودک و بزرگسال نامیرا شامل ۶۵ نفر بر روی سن تالار وحدت اجرا خواهد شد. تمامی قطعات ساخته شده توسط فرهاد هراتی با ساخت کلیپ‌ها و ویدیو آرت‌های مختص همین اجرا توامان شده است که همزمان بر پرده‌های سن تالار وحدت به انتقال مفهوم آثار به بیننده کمک می‌کند.
سید محسن روحانی مدیر شرکت جهان مهر جوان و مدیر پروژه «زمین مقدس» درباره این کنسرت گفت: یکی از دغدغه‌های امروز جهان، گرم شدن بیش از حد کره زمین است. طی ۱۰ سال، دمای کره زمین هشت دهم گرم‌تر می‌شود و اگر یک درجه دیگر افزایش دما داشته باشیم در مرحله تهدید خواهیم بود. متأسفانه کشور ما در رده‌های بالای پخش گازهای گلخانه‌ای قرار دارد. هدف این کنسرت، بیان این موضوع به زبان موسیقی است. شرکت ما دو سال است که تأسیس شده و هدف اصلی آن بیان دغدغه‌های مشترک با زبان فرهنگ و هنر است. این شرکت علاوه بر در نظر گرفتن بخش هنری جنبه‌های بین‌المللی برای رساندن پیام مشترک را نیز در نظر می‌گیرد.

مدیر پروژه «زمین مقدس» ادامه داد: ما تا به امروز سه گام مختلف را برای پیشبرد اهدافمان برداشتیم. گام اول برگزاری کنسرتی با گروه کر «نامیرا» در فرهنگسرای نیاوران با حضور ۱۰۴ دیپلمات خارجی و ۲۱ سفیر بود. گام دوم حضور در مراسم رونمایی از نخل زرین سفارت فنلاند در پارک ملت با حضور مدیر و مسئولان داخلی و خارجی بود و سومین گام همکاری با کنسرت ناصر چشم‌آذر بعد از چندین سال در تالار وحدت با عنوان «باران عشق» بود که به عنوان مدیر گروه کر در این کنسرت حضور داشتیم.

سید محسن روحانی افزود: گام بعدی که در پیش خواهیم گرفتیم روزهای ۵ و ۶ دی‌ماه در تالار وحدت خواهد بود. این برنامه که با اجرای گروه «نامیرا» است، کنسرت «زمین مقدس» نام دارد.

او ادامه داد: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، گسترش بی‌رویه بیمار ایدز در کشور ماست. ما درصدد هستیم این بخش را در یکی از ۱۱ تراکی که در این کنسرت اجرا می‌شود، اجرا کنیم. تمام تلاش ما این است که این کنسرت جنبه تبلیغات نداشته باشد. به همین خاطر حتی در کاور تبلیغاتی هم تصویری از گروه یا نام افراد دیده نشده و فقط تصویری از کره زمین در حال سوختن وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کنسرت در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: طبق وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد، خانم ابتکار و دکتر ظریف، قرار است کنسرت «زمین مقدس» را در صحن علنی سازمان ملل و با گروه کر «نامیرا» اجرا کنیم.
مدیر شرکت «جهان مهر جوان» اظهار داشت: برنامه بعدی ما کنسرتی به مدت ۱۰ شب با گروه‌های مختلف و با موضوع تفکیک زباله‌های‌‌تر و خشک است. نکته جالب این کنسرت این است که هزینه بلیت این کنسرت‌ها با درب بطری‌ها قابل پرداخت است.

خرید بلیت کنسرت در این سایت امکان پذیر است.

پایان پیام

کد خبر : 10208 ساعت خبر : 2:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10208
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات