گروه هانای در خرم‌آباد کنسرت می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  کنسرت گروه موسیقی هانای به سرپرستی امیر نوروزی  و خوانندگی بردیا مهر آرا در خرم آباد اجرا می‌شود .
این به مدت دو شب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم دی‌ماه در ساعت ۱۹ در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار خواهد شد.

در گروه موسیقی هانای بردیا مهرآرا (خواننده)، امیر نوروزی (آهنگ‌ساز، نوازنده کمانچه و سرپرست گروه)، بابک پیمانی‌ (نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای)، سعید صالحی (نوازنده تار)، حمید سلیمانی (نوازنده بم تار)، حمید حافظی (نوازنده سنتور)، احمد رنجبر ‌(عود)، هادی کمالی  ‌(نوازنده کمانچه آلتو)  و امیر عبدی پور (نوازنده دهل و سازهای کوبه‌ای) هنرنمایی می‌کنند.

بلیت‌های این کنسرت در پنج مرکز به نشانی «دفتر انجمن موسیقی» واقع در میدان ۲۲ بهمن (کیو)، کتاب‌سرای «خایدالو» واقع در بین خیابان ناصرخسرو و جلال آل‌احمد کوچه شهید ملکشاهی، مرکز موسیقی «نوای زاگرس» واقع در ضلع شرقی چهارراه فرهنگ‌، “«شهر کتاب‌» واقع در خیابان علوی، نرسیده به میدان امام جنب بانک پاسارگاد ، استودیو « آوا» واقع در سه راه مطهری جنب پاساژ آرش و از طریق سایت «ایران کنسرت» عرضه خواهد شد.

photo_2015-12-21_22-26-19

ایرج رحمانپور
رحمانپور خواننده، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی‌ است که آثار بسیاری درباره فرهنگ موسیقایی لرستان و منطقه زاگرس منتشر کرده است. وی دوران کودکی و نوجوانی را در شهر کوهدشت به همراه خانواده‌ گذراند و تحصیلات دوران ابتدایی و دبیرستانی را در این شهر طی کرد. بعد از اتمام تحصیلات به استخدام آموزش و پرورش درآمده و به‌عنوان معلم در مدارس منطقه کوهدشت مشغول به تدریس شد.
موسیقی در لرستان جایگاه ویژه‌ای دارد، موسیقی‌ای حماسی، متاثر از فرهنگ و جغرافیای این منطقه که هر شنونده حتی غیر لر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، رحمانپور نیز در این فرهنگ غنی پرورش یافت و عشق و علاقه او به موسیقی و مردم این دیار از وی هنرمندی یگانه ساخت. رحمانپور به خاطر داشتن چند ویژگی نقطه عطفی در موسیقی لرستان محسوب می‌شود و جایگاه رفیعی در شعر و موسیقی این منطقه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 10523 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات