آسمانت را پس بگیر در روز اول

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این روز گروه‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی به ایستگاه‌های گوناگون رفتند و ویژه‌نامه روزنامه وقایع تهرانیه را میان مردم پخش کردند. روزنامه وقایع تهرانیه، روزنامه متروی تهران است که هر روز در سراسر ایستگاه‌ها پخش می‌شود. این روزنامه به جد و به طنز به مسائل شهروندی، شهری و محیط زیستی می‌پردازد. پویش آسمانت را پس بگیر با همکاری این روزنامه و پایگاه خبری گلونی برگزار می‌شود. خلاصه عملکرد گروه‌ها و سمن‌های زیست‌محیطی به این شرح است:

انجمن یوزپلنگ ایرانی با حضور آقایون محمد گایینی، مرتضی اسلامی دهکردی، امیرعلی بختیاری و خانم‌ها لیلا هلاکویی، ریحانه روحی در ایستگاه‌های مصلی و شهید بهشتی روزنامه را میان مردم تقسیم کرد. اعضای این انجمن درباره مسائل زیست‌محیطی با مردم صحبت کردند و ایده‌های تبلیغی خودشان را به‌کار بردند. شعاری که اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی علاوه بر شعار اصلی کمپین یعنی آسمانت را پس بگیر، در متروی مصلی و بهشتی فریاد می‌زدند: هوای هوامون رو داشته باشیم.

photo_2016-01-02_13-09-49

گروه گیچ یک انجمن مردمی است که فعالیت‌های داوطلبانه محیط زیستی انجام می‌دهد. این گروه با حضور در متروی حسن‌آباد، روزنامه وقایع تهرانیه را میان مسافران مترو توزیع کرد و از آن‌ها می‌خواست که پس از مطالعه، روزنامه را به فرد دیگری بدهند. احسان میرزایی، فریبا فتحی و  زینب آقایی و نرگس بیدقی و آقای بامداد از روابط عمومی مترو در ایستگاه حسن‌آباد حضور داشتند.

photo_2016-01-02_13-10-00

بخشی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه وقایع تهرانیه در ایستگاه میدان امام خمینی حضور پیدا کردند. آن‌ها بلند بلند به مردم می‌گفتند که داره می‌میره، داره می‌میره و بعد یک نسخه از وقایع تهرانیه را به آن‌ها می‌دادند و وقتی مردم می‌پرسیدند کی داره می‌میره؟ آن‌ها می‌گفتند رود، جنگل، دریا، کوه؛ طبیعت دارد می‌میرد. بخش دیگری از تحریریه وقایع تهرانیه با حضور در متروی قائم روزنامه وقایع تهرانیه را میان مردم توزیع کرد و با آن‌ها درباره لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی صحبت کرد. شعار این گروه در متروی قائم این بود: کربن کمتری تولید کنید. نامدار شریفی، ناصر زهره‌وند و علی‌اکبر مجدراد و دوستانی از «خیریه مغرفت و رضوان الهی» در این مترو حضور داشتند.

photo_2016-01-02_13-09-40

انجمن کوهنوردان ایران گروه دیگری بودند که در روز ششم دی‌ماه به ایستگاه میدان توحید رفتند. این گروه رکورد توزیع روزنامه را در میان گروه‌های هشت‌گانه شکست و در مدت نیم ساعت نزدیک به دو هزار روزنامه را میان مردم توزیع کرد. این گروه برای تبلیغ روزنامه، از شعارهایی مانند روزنامه‌ای درباره زمین، روزنامه‌ای در مورد آلودگی هوا و روزنامه‌ای متفاوت استفاده می‌کرد. مریم مرادی سرپرستی این گروه برعهده داشت.

photo_2016-01-02_13-09-25

گروه بعدی بخش دیگری از اعضای تحریریه روزنامه وقایع تهرانیه و گروه زیستا بود. این گروه با حضور در متروی میدان انقلاب، روزنامه را میان مردم تقسیم کرد و بسیاری از مردم با دیدن این روزنامه با این گروه از فعالان محیط زیست بحث و تبادل‌نظر می‌کردند. رضا ساکی، انوشه میرمجلسی، شهربانو گلچوبی دیوا، الهام شاهی و ازیتا اواجیقی از افراد حاضر در این ایستگاه بودند.

photo_2016-01-02_13-09-21

گروه دیگر را محسن مالمیر و علی خضری و مهرداد حسین‌زاده تشکیل دادند. آنها با حضور در متروی قائم روزنامه را میان مردم پخش کردند و از آنها خواستند نگذارند بچه‌ها در روزهای آلوده از خانه بیرون بروند.

photo_2016-01-02_13-08-55

گروه آخر، متفاوت‌ترین گروه نخستین روز پویش آسمانت را پس بگیر بود. این گروه یک‌نفره را محسن فراهانی رهبری می‌کرد و خودش یک‌تنه نزدیک به هزار نسخه از روزنامه را میان مسافران متروی ولیعصر(عج) پخش کرد.

پایان پیام

عکس‌ها از انوشه میرمجلسی است.

به پویش آسمانت را پس بگیر بپیوندید

کد خبر : 11152 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11152
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات