«جمع مشتاقان» در فرهنگ‌سرای نیاوران

نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان شکسته‌نویس با عنوان «جمع مشتاقان» شامگاه جمعه یازدهم دی ماه در نگارخانه اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران گشایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نمایشگاه ١٢۶ اثر از هنرمندان خوشنویس و شاگردان مجتبی ملک‌زاده به نمایش گذاشته شده که حاصل فعالیت گروه جمع مشتاقان در طول ٧ سال اخیر است.
غلامحسین امیرخانی استاد برجسته خوشنویسی میهمان ویژه این مراسم بود که در ابتدای آیین افتتاحیه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان ،آثار هنرمندان این نمایشگاه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و خواستار استمرار و مداومت در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شد.
در ادامه سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران نیز به حاضران در این مراسم خوش آمد گفت و با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه خوشنویسی از برگزاری این نمایشگاه در مجموعه فرهنگ‌سرای نیاوران اظهار خشنودی کرد. وی همچنین به درخواست غلامحسین امیرخانی غزلی از سروده‌های خودش را در این مراسم قرائت نمود.
همچنین مجتبی ملک‌زاده هنرمند خوشنویس در خصوص  این نمایشگاه گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه حاصل فعالیت گروه هنرمندان از سال ٨٧ تا کنون است، هنرمندانی که به مدارج بالایی رسیده‌اند و حتی در این جمع شاهد حضور ٨ هنرمند هستیم که از اساتید انجمن خوشنویسان به شمار می‌روند. نخستین نمایشگاه این گروه در سال ١٣٩٠ برگزار شد و پس از آن در شهرهای قم، کاشان، شیراز و اصفهان نمایشگاه‌های دیگری برگزار گردید. امروز خوشحالیم که با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران توانستیم این نمایشگاه را در همین مقطع زمانی به میزبانی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار کنیم.
سید مجتبی حسینی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک نیز دیگر سخنران آیین افتتاحیه این نمایشگاه بود. همچنین در ادامه مراسم رونمایی از دو کتاب مجتبی ملک‌زاده با عنوان “سطر سوم” و “نگاه کن”  با حضور میهمانان برگزار گردید.
گفتنی است نمایشگاه «جمع مشتاقان» تا ٢١ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

پایان پیام

کد خبر : 11289 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات