عکس‌های آسمانت را پس بگیر در روز دوم

عکس‌های آسمانت را پس بگیر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین روز حضور تحریریه روزنامه وقایع‌تهرانیه میان مردم در ایستگاه متروی صادقیه برگزار شد. در این حضور چهارساعته ویژه‌نامه محیط زیستی روزنامه میان مردم توزیع شد و گروه درباره محیط زیست و بلایای محیط زیستی تهران و ایران با مردم به گپ و گفت پرداخت.

روزنامه وقایع‌تهرانیه هر روز در تیراژ ده هزار نسخه به طور رایگان در متروی تهران توزیع می‌شود و تا کنون ۲۳۳ شماره از آن منتشر شده است.

گزارش تصویری پویش امروز را ببینید. عکس‌ها از انوشه میرمجلسی است. گزارش تصویری روز اول پویش را اینجا ببیند.

 پویش اجتماعی از آن دسته اصطلاحاتی است که تعاریف گوناگون وگاهی پیچیده‌ای برای آن بیان شده است.

در این مقاله از خیریه شعف که برای شما آماده کرده‌ایم، تلاش داریم تعریف ساده و در عین حال کاملی را برای پویش اجتماعی به شما ارائه دهیم.

فلسفه پویش اجتماعی چیست؟

ما در برابر دیگران، محل و وضعیتی که با آن روبه رو هستیم وظیفه‌هایی داریم.

تجربه هر یک از ما در زندگی خود باعث شده است که به خوبی درک کنیم که گرفتاری‌ها و مشکلات مردم کشور، بسیار زیاد و متنوع است اما این به معنای خاص بودن آن‌ها نمی باشد!

به عبارتی اشخاص دیگری نیز در محیط، استان و یا در کل کشور هستند که مشکلات مشابهی با سایر افراد دارند.

مسئله بالا، مسئله‌ای است که بسیار حائز اهمیت است زیرا در باور ما، روح و آرمان پویش اجتماعی از همین مرکز ایجاد می‌شود.

از دیدگاه اجتماعی، موظف بودن یعنی مردم و موسسه‌ها باید با اخلاق و با حساسیت در برابر موضوعات کشور، فرهنگ و محیط رفتار کنند.

سعی در جهت برقراری پویش اجتماعی، کمک به اشخاص، موسسه‌ها و دولت است تا تاثیری مثبت بر رشد جامعه، شرایط شغلی، کشور و در آخر توسعه همیشگی داشته باشند.

پویش به چه معناست؟

بهترین و ساده‌ترین تعریف از مفهوم پویش به این صورت است:

پویش اجتماعی اطلاعیه یا دعوت‌نامه به شمار می‌آید اما این دفعه به جای اینکه اطلاعیه‌ها مثل دوران قدیم در جهان واقعی و با مجموعه‌ای از اصول و قوانین معین شکل بگیرد، فضای مجازی موجب شکل‌گیری این مجموعه از گردهمایی‌های اجتماعی می‌شود.

به منظور درک بهتر این معنا باید عبارتی مثل هماهنگی و کارگروهی جهت رسیدن به یک آرمان منحصر به فرد با ته مایه اجتماعی به تعریف خود اضافه کنیم. در واقع پویش‌ها از مجموع افرادی با هدفی یکسان شکل گرفته و پیرو ایجاد یک جمع انسانی با تفکراتی همسو هستند.

درست است پویش اجتماعی را می‌توان یک “کار فراگیر هدفمند” دانست که در یک بازه زمانی معین اجرا می‌شود. به همین خاطر بهره‌مندی از یک طرح دقیق و اصولی پیش از شروع فعالیت اجتماعی از ملزومات یک پویش اجتماعی موفق به شمار می‌آید.

پایان پیام

کد خبر : 11685 ساعت خبر : 11:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11685
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات