پیانوی شهرداد روحانی در «سرزمین مادرى»

رسیتال پیانوی شهرداد روحانی آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی پیانو روزهای جمعه ۲۵ دی و شنبه و یک‌شنبه ۲۶ و ۲۷ دی، در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این برنامه شهرداد روحانی قطعاتی از ساخته‌های خودش را که برای دوئت پیانو تنظیم کرده است به همراه یلدا صمدی (پیانیست دوم) اجرا خواهد کرد.
« قطعاتی مثل «سرزمین مادرى»، «پروانه»، «رقص بهار»، «آزادى»، «عذرا»، «ابدیت»، «اصفهان»، «زیبایی عشق» از جمله آثاری است که در این کنسرت ها اجرا می‌شود.
نوازنده‌ی برجسته‌ی پیانو را یک نوازنده‌ی زن همراهی می‌کند؛ «یلدا صمدی» از نوازندگان بین‌المللی موسیقی کلاسیک، روحانی را در این کنسرت‌ها همراهی می‌کند.
رسیتال پیانوی شهرداد روحانی جمعه شب ساعت ٢٠ و در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ٢١ در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار خواهد شد.

پایان پیام

شهرداد روحانی
شهرداد روحانی در ۶ خرداد ۱۳۳۳ در رشت به دنیا آمد. در برخی متون، نام وی به صورت «شهداد» نیز آمده‌است.
 پدرش رضا روحانی موسیقیدان بود. روحانی از ۵ سالگی شروع به فراگیری موسیقی کرد و در سن ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد و پس از اتمام تحصیلات در هنرستان موسیقی ملی به قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی عازم وین شد.
هما فریمانی مهندس معمار و اهل مشهد همسر شهرداد روحانی است. سارا و سینا فرزندان این زوج هستند.
برادران وی «انوشیروان روحانی»، «اردشیر روحانی» و «شهریار روحانی» نیز از موسیقی‌دانان مطرح ایرانی هستند.
روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه‌ی موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ی سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد. این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.
شهرداد روحانی لوح‌فشرده‌های کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی، با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال تهیه نموده‌است. روحانی در سال ۱۹۹۹ جایزه پیکانس تایلند، که معتبرترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد. وی در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی فیلم نیز فعال است.

کد خبر : 12021 ساعت خبر : 8:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات