ابد «در رویای بابل» می‌نوازد

کنسرت گروه موسیقی “اُبَد” به سرپرستی “حمیدرضا کشورپژوه” و برنامه‌گذاری “هاتف منتظری” ۹ بهمن در سالن اصلی برج آزادی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مسعود کرامت (درامز)، سامان حسینی (دیجیریرو-ساز بادی)، سپهر شفیعی (گیتار آکوستیک و الکتریک)، علی آزاده (گیتار بیس)، حمیدرضا کشورپژوه (ساکسیفون) و سیاوش کریمی (گیتار الکتریک) نوازندگان گروه را تشکیل می‌دهند.

گروه اُبَد در سبک موسیقی ایرانی و راک (progressive) فعالیت می‌کند و قرار است قطعات در رویای بابل، کاروان، سیلوئت و … را در این کنسرت اجرا کند.

کنسرت گروه موسیقی “اُبَد” به سرپرستی “حمیدرضا کشورپژوه” و برنامه گذاری “هاتف منتظری” ۹ بهمن از ساعت ۲۰ در سالن اصلی برج آزادی اجرا می‌شود.

پایان یپام

موسیقی راک

موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت. موسیقی راک ریشه در راک اند رول دهه ۴۰ و ۵۰ دارد که خودش شدیداً متأثر از ریتم و بلوز و سبک کانتری است. موسیقی راک تحت تأثیر ژانرهایی نظیر فولک و بلوز است و تأثیراتی از موسیقی جاز و کلاسیک را نیز در خود گنجانیده‌است.

راک اند رول و راکابیلی نفوذ عمده‌ای در موسیقی راک داشتند. نام راک کوتاه شده عبارت راک اند رول است و از فعل to rock در زبان انگلیسی به معنای جنباندن و تکان خوردن می‌آید و در سال ۱۹۶۰ که موسیقی راک انگلیسی توسعه یافت، واژه «موسیقی راک» عمومی و مردمی‌تر شد. از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی نام راک اند رول صرفاً به موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ اطلاق شده ولی نام راک همچنان به‌عنوان نام فراگیر این‌گونه (که شامل راک اند رول هم می‌شود) به‌کار می‌رود. موسیقی راک با توسعه و گسترش سبک خود و تداخل با موسیقی انگلیسی و نفوذ آن، و علی‌رغم محدودیت‌ها و شرایط اجتماعی، یک پدیده فرهنگی بین‌المللی شد. موسیقی راک، شامل انواعی از سبک‌های مختلف و متنوع است که از مقبولیت عمومی گسترده‌ای برخوردار هستند.

کد خبر : 12550 ساعت خبر : 9:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12550
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات