کلاس‌های آموزش صنایع دستی در بیشه

کلاس‌های آموزش صنایع دستی در بیشه

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کلاس‌های رایگان آموزش صنایع دستی در روستای بیشه.

به گزارش پایگاه خبری گلونی ظهر امروز آقای مهندس سلیمانی از کلاس‌های آموزشی صنایع دستی که در روستای هدف گردشگری بیشه در حال برگزاری است دیدار کرد و از نزدیک با نحوه فعالیت هنرجویان آشنا شد.

سلیمانی ضمن ابراز رضایت از استقبال پرشور بانوان و ثبت‌نام جهت فراگیری این هنرها گفت: در این پروژه بیش از ۸۰ نفر با هدف احیا و فعال‌شدن رشته‌های صنایع دستی به صورت کاملا رایگان آموزش داده می‌شوند که باعث رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در روستاهای هدف گردشگری و در نهایت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود .

کلاس‌های آموزش صنایع دستی در بیشه

وی همچنین از زحمات خانم زینب بیرانوند مربی آموزشی این کلاس‌ها تقدیر و تشکر کرد.

معاون صنایع دستی استان در این‌باره گفت: کلاس‌های آموزشی در سه رشته گلیم بافی، طراحی گلیم و جاجیم بافی مشغول به فعالیت هستند. تعداد ثبت‌نامی‌ها در روستای بیشه در رشته گلیم بافی ۳۸ نفر، جاجیم بافی ۲۴ نفر و طراحی گلیم ۲۰ نفر می‌باشند.

فرزانه عادلی افزود: این پروژه به مدت شش ماه در روستای بیشه ادامه دارد و در نهایت یک فروشگاه صنایع دستی جهت بازدید گردشگرانی که وارد روستا می‌شوند دایر خواهد شد.

چگونه به آبشار بیشه برویم؟

از مسیر راه‌آهن دورود به وسیله قطار در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود است و حدود ۳۵ دقیقه با شهرستان دورود فاصله دارد واز طریق ماشین ۱۳۰ کیلومتربا دورود فاصله دارد.

این آبشار در کنار ایستگاه راه‌آهن بیشه در مسیر تهران-جنوب قرار گرفته‌است. دسترسی ماشین رو و آسفالته به این آبشار از طریق شهر خرم‌ آباد که حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را باید طی کرد. راه دسترسی آسفالته از راهِ شهرستان خرم‌ آباد در دل کوه‌های زاگرس و در بخش پاپی است.

شما باید از پلیس راه خرم آباد در جاده تهران راه بیشه را در پیش بگیرید.

پایان پیام

کد خبر : 13571 ساعت خبر : 11:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13571
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات