آموزش حفاظت منابع آب به دانش‌آموزان کردستانی

شرکت آب منطقه‌ای کردستان، حفاظت کیفی از منابع آب را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

به‌گزارش پایگاه خبری گلونی، در اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب “داناب” و فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف آب شرب و کشاورزی و صرفه‌جویی در آن، این شرکت حفاظت کیفی از منابع آبی را در دستور کار آموزش به دانش‌آموزان قرار داده است.

در اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب “داناب” و فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف آب شرب و کشاورزی و صرفه‌جویی در آن، این شرکت حفاظت کیفی از منابع آبی را در دستور کار آموزش به دانش‌آموزان قرار داده است.

به‌همین منظور گروه کیفی و محیط زیست شرکت با هماهنگی اداره روابط عمومی آب منطقه‌ای کردستان نسبت به اجرا و برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان “عمده‌ترین تهدیدهای کیفی منابع آب استان و راهکارهای پیشنهادی برای حل این چالش‌ها” نموده است.

این دوره آموزشی تاکنون در مدارس و هنرستان‌های منتخب دخترانه سنندج برگزار شده است.

پایان پیام

آب

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. از نظر وزنی، میانگین درصدی آب در انسان بالغ تقریباً ۶۰–۶۳٪ آب در مردان و متوسط در زنان بالغ تقریباً ۵۲–۵۵٪ آب است.

و نیز بیش از ۷۱٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین سه درصد نیز ۲٪ آن منجمد در دو قطب شمال و جنوب و بیش از ۹۴٪ به صورت شور است.

بیشترین چگالی آب خالص در دمای ۳٫۹۸ درجه سلسیوس (۳۹٫۱۶ درجه فارنهایت) حاصل می‌شود که برابر ۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب یا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

کد خبر : 16527 ساعت خبر : 3:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16527
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات