میدان امام پربازدیدترین بنای تاریخی کشور

میدان امام پربازدیدترین بنای تاریخی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به آخرین آمار اسکان مسافران نوروزی در اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ۲۳۰ هزار مسافر در سطح استان اصفهان اسکان یافته‌‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فریدون ‌الله‌یاری افزود: بر اساس آخرین آمار از ۲۸ اسفند تا اول فروردین ماه ۱۲۷ هزار نفر از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند و روز گذشته ۶۰ هزار نفر از بناهای تاریخی بازدید کردند.

الله‌یاری گفت: میدان امام اصفهان با بازدید روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر گردشگر، پربازدیدکننده‌ترین بنای تاریخی کشور شد.

وی بیان کرد: با توجه به بارش باران و مساعد شدن آب‌وهوای استان اصفهان به هم‌وطنان پیشنهاد می‌شود که از جاذبه‌ها و آثار تاریخی استان اصفهان بازدید کنند

پایان یپام

تعریف بنای تاریخی

بنای تاریخی یک مکان، سایت، محوطه یا میراث تاریخی رسمی مکانی است که در آن پاره ویا پاره‌هایی از تاریخ سیاسی، نظامی، فرهنگی، و اجتماعی به دلیل ارزش میراث فرهنگی آن‌جا نگاهداری شده‌است. مکان‌های تاریخی معمولاً توسط قانون و نهادهای قانونی محافظت می‌شوند، و بسیاری از آنها به طور رسمی سایت تاریخی ملی شناخته شده‌اند. یک سایت تاریخی ممکن است ساختمان، چشم‌انداز، سایت یا یک ساختار باشد که از اهمیت محلی، منطقه‌ای، یا ملی برخوردار است.
مکان‌های میراثی تاریخی و دیگر جاهای میراثی، اغلب به گونه‌ای نگهداری می‌شوند که برای بازدید عمومی آمادگی داشته‌باشند. بازدید کنندگان ممکن است با احساسی نوستالژیک (آمیزه‌ای از غم افسوس و شادی افتخار)، برای دوران گذشته، در پی فراگیری آموزه‌هایی دربارهٔ بخشی از میراث فرهنگی خود، یا علاقه‌مندی‌های متعارف عمومی در یادگیری بیشتر در مورد بافت تاریخی این گونه سایت‌ها از آنها بازدید کنند.

بسیاری از سایت‌ها تورهایی توسط کارکنان آموزش دیدهٔ سایت برای بازدید کنندگان، ارائه می‌دهند. این تورها برای نشان دادن و تفسیر چگونگی زندگی در زمانی که آن سایت آن دوره را نمایندگی می‌کند راه‌اندازی شده‌اند.

کد خبر : 15105 ساعت خبر : 10:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15105
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات