پیشنهاد‌های یک گردشگر برای لرستان

آقای عسگری به همراه خانواده‌اش در نوروز ۹۵ با مشاوره پایگاه خبری گلونی به لرستان آمد. ایشان در گفت‌وگو با گلونی در مورد سفرشان به استان لرستان اظهار داشت: تصاویر و مناظر زیبای استان لرستان را از قبل در عکس­‌ها دیده و تعریف آن را شنیده بودم، علاوه بر این سال گذشته سفری به همان نواحی زیبای زاگرس‌نشین یعنی استان چهارمحال‌وبختیاری داشتم. این بود که استان زیبای لرستان برای گردشگری انتخاب شد. با دیدن تصاویر زیبایی که گلونی از لرستان منتشر کرده بود تصمیم گرفتم مقاصد گردشگری استان لرستان را با راهنمایی و نظر نهایی گلونی انتخاب کنم و از این جهت خوشحالم.

شروع حرکت ما از تهران بود و نخستین‌بار در ۱۰ کیلومتری بروجرد که منازل و نمای زیبای شهر پیدا بود اولین توقف را داشتیم و ناهار را در بروجرد خوردیم و از تپه چغا دیدن کردیم.

روز اول که وارد خرم‌­آباد که شدیم ابتدا به بازدید قلعه باستانی «فلک­‌الافلاک» رفتیم، مقصد بعدی دریاچه زیبای «کیو» در شمال شهر خرم‌­آباد بود و در آخر از جنگل‌­های بلوط «کاک رضا» دیدن کردیم.

روز دوم با رفتن به شهرستان پل­دختر و تماشای زیبایی­‌های در مسیر جاده قدیم خرم‌­آباد به سمت پل­دختر آغاز شد و دیدن تالاب‌­های یازده‌­گانه که واقعا فوق­‌العاده و لذت­بخش بود. پیشنهاد می‌­کنم گردشگران «پل­دختر» را حتما ببینند.

پیشنهاد‌های یک گردشگر برای لرستان

photo_2016-04-05_14-12-49
آقای عسکری و خانواده در بازدید از تالاب‌‌های پلدختر طبیعت را هم پاک‌سازی کردند

رفتن به منطقه­‌ای که یکی از مرتفع‌­ترین آبشارهای ایران آبشار یعنی زیبای «نوژیان» در آن واقع است و تماشای طبیعت بکر و زیبای این منطقه برنامه روز سوم ما بود.

در آخرین روز سفر و قبل از عزیمت به تهران از حمام تاریخی «گپ» واقع در مرکز شهر خرم‌­آباد  و همچنین گرداب سنگی دیگر اثر تاریخی شهر دیدن کردیم.

سفر ما از لحاظ اقتصادی، سفری به‌صرفه و ارزان بود. مردم استان لرستان فوق‌­العاده خوب هستند، اما دو پیشنهاد راه­گشا برای جذب گردشگر بیشتر و رضایت از سفر مسافران دارم، پیشنهاد اول: نصب تابلوهای راهنمای کافی و به‌­جا در مسیرهای گردشگری استان است.  تابلوهای راهنما بسیار کم و معضلی جدی به­‌شمار می­‌آید به نحوی که ما برای دفعه اول متوجه محل «مخمل­کوه» نشدیم و به همین دلیل مجبور شدیم برویم «کاکا رضا» را ببینیم. و موارد دیگری از این­ دست که در طول سفر برای ما پیش آمد.

پیشنهاد دوم: نظارت بر کیفیت هتل­‌ها و احداث هتل­‌های مناسب است انتخاب اجباری ما برای اینکه بقیه هتل‌­ها پر شده بودند هتل دو ستاره کارون بود گرچه یک مهمان­سرای خوب بود اما هتل به­ شمار نمی­‌آمد. در این مورد حتی بومی­‌ها راضی نیستند و تنها از یک هتل به عنوان هتلی مناسب نام می‌­برند.

پایان پیام

عکس خبر را آقای عسکری از آبشار نوژیان گرفته‌اند.